Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Millî Mücadele

Kapsül Haber Ajansı - Millî Mücadele haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Millî Mücadele haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Nilüfer 19 Mayıs’ı Cumhuriyet Meydanı’nda Karşıladı Haber

Nilüfer 19 Mayıs’ı Cumhuriyet Meydanı’nda Karşıladı

Nilüfer’de 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının ilk adresi Nilüfer Belediyesi Halk Evi önü oldu. Atatürk Anıtı’na çelenk sunulmasıyla başlayan tören, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile devam etti. Törene Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir ve eşi Nuray Özdemir’in yanı sıra CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, 24. Dönem CHP Bursa Milletvekili İlhan Demiröz, CHP Nilüfer İlçe Başkanı Özgür Şahin, Nilüfer Belediyespor Kulübü Başkanı Muharrem Or, Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda Nilüferli katıldı. BAŞKAN ŞADİ ÖZDEMİR: “NİLÜFER’İ GENÇLERLE BÜYÜTECEĞİZ” Törende konuşan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, 107 yıl önce Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkışını, bir milletin uyanışının habercisi olarak değerlendirdi. Başkan Şadi Özdemir, “19 Mayıs, bağımsızlığımızın ilk gününün adıdır. Umudun tükendiği bir anda ‘Bağımsızlık benim karakterimdir’ diyen bir iradenin şahlanışıdır. Sarsılmaz bir inancınız varsa, bir ulusun kaderini baştan yazabilirsiniz. Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve yol arkadaşları, dünyaya bunu gösterdi” dedi. Cumhuriyet’in gençlere emanet edildiğini hatırlatan Başkan Şadi Özdemir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir fikri, ancak gençler yaşatabilir. Bir ülkeyi ancak hür düşünen, sorgulayan ve cesur bir gençlik ileri taşıyabilir. Sizin aklınız ve vicdanınız, bu ülkenin en büyük güvencesidir.” Nilüfer’in yönünü her zaman Cumhuriyet’e dönmüş bir kent olduğunu vurgulayan Başkan Şadi Özdemir, “Bizim bütün gayretimiz, bu kentte yeşeren her fikre, her hayale bir alan açmaktır. Gençlerimizin fikirlerini özgürce savunduğu, umutla ürettiği bir Nilüfer’i onlarla omuz omuza daha da büyüteceğiz” diye konuştu. Başkan Şadi Özdemir, başta Atatürk olmak üzere Milli Mücadele’nin tüm kahramanlarını saygı, rahmet ve minnetle andı. SARIBAL: “MUSTAFA KEMAL DEVRİM İNŞA ETTİ” Mustafa Kemal Atatürk’ün Anadolu’da başlattığı mücadelenin sadece askeri bir zafer değil, aynı zamanda büyük bir toplumsal uyanış ve kalkınma hamlesi olduğunu ifade eden CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal da, ülkenin geleceğinin gençlere emanet edilmesinin tarihsel bir sorumluluk olduğunu söyledi. Mustafa Kemal Atatürk’ün bir devrim inşa ettiğini kaydeden Sarıbal, “O, bu ülkeyi gençlere, çocuklara ve gelecek kuşaklara emanet etti. Bizler de bugün doğamızı, toprağımızı, emeğimizi koruyan halkçı bir anlayışla, Mustafa Kemal’in ışığıyla yeniden ayağa kalkmak zorundayız” dedi. Cumhuriyet Meydanı’ndaki tören, katılımcıların bayramlaşması ve anı fotoğrafları çekilmesiyle sona erdi. Nilüfer Belediyesi’nin 19 Mayıs kutlama programı, bu akşam düzenlenecek geleneksel bayram yürüyüşü ve ardından Cumhuriyet Meydanı’nda gerçekleşecek konser etkinliğiyle coşkulu bir şekilde devam edecek. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Nilüfer’in Şehitlerinin Adı Esentepe’de Yaşatılacak Haber

Nilüfer’in Şehitlerinin Adı Esentepe’de Yaşatılacak

Nilüfer Belediyesi’nin, ilçedeki tüm şehitlerin hatırasını yaşatmak amacıyla hayata geçirdiği Şehitler Anı Parkı projesinde çalışmalar sürüyor. Şehitlerin aziz hatırasını tek bir anı mekânında yaşatmayı amaçlayan park, yalnızca bir anıt alanı değil; ailelerin bir araya gelip ortak hafızayı yaşatabileceği anlamlı bir buluşma noktası olacak. ÇANAKKALE’DEN BUGÜNE TÜM ŞEHİTLERİN ADI PARKTA YAŞAYACAK Esentepe Mahallesi’nde inşa edilecek olan parkta, Çanakkale Savaşı’ndan Milli Mücadele’ye, Kore Savaşı’ndan Cumhuriyet dönemine kadar vatan uğruna hayatını kaybeden tüm Nilüferli şehitlerin isimlerine yer verilecek. Kent dokusuna nefes aldıracak nitelikte 2 bin 956 metrekarelik bir alanda planlanan parkın bin 960 metrekaresi yeşil alan olacak. Park içinde şehit anıtı, tören alanı, amfi düzenlemesi, açık kütüphane, okuma alanları Nilbel Kafe, dinlenme alanları, yürüyüş alanları, bisiklet park alanı ve otopark bulunacak. Yıl boyunca anma törenleri ve resmi programlara ev sahipliği yapabilecek şekilde planlanan Şehitler Anı Parkı, 24 saat güvenlik önlemleri ile korunacak. Şehitlerin hatırasını yaşatmanın kendileri için bir borç olduğunu dile getiren Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, “Bizler için şehitlerimizin aziz hatırası ve ailelerin talepleri her zaman ilk sıradadır. Bu vatan için toprağa düşen hiçbir kahramanımızın adını güvenliği tam sağlanamayan, zamanla yıpranma riski olan sokak arası parklara hapsetmek istemedik. Onlara olan minnet borcumuzu; 24 saat korunan, kütüphanesiyle ve dev anıtıyla gençlerimize ilham verecek, ailelerimizin her daim başköşede ağırlanacağı Şehitler Anı Parkı ile ödemeyi görev bildik. Bu projeyi en başından beri şehit ailelerimiz ve gazilerimizle kurguladık; çünkü o isimlerin nasıl yaşatılacağına dair en doğru cevabı yalnızca onlar verebilirdi. Her bir Nilüferli şehidimizin adı bu parkta; çocukların sesiyle, ailelerin dualarıyla yaşamaya devam edecek” dedi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Başkentliler Büyükşehir İle Polatlı’da Kültür Ve Tarih Dolu Bir Yolcuğa Çıktı Haber

Başkentliler Büyükşehir İle Polatlı’da Kültür Ve Tarih Dolu Bir Yolcuğa Çıktı

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), kentin tarihi ve kültürel dokusunun güzelliklerini geziyle taçlandırarak köklü geçmişini tanıtmaya devam ediyor. ABB Kent Tarihi Tanıtım ve Turizm Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen gezi programı kapsamında Başkentliler, Frig Uygarlığı’nın başkentinden Sakarya Meydan Muharebesi’ne uzanan kahramanlık destanlarına ev sahipliği yapmış olan ve kent tarihinin can bulduğu Polatlı ilçesini ziyaret etti. BAŞKENTLİLER FRİGLER’DEN CUMHURİYET DÖNEMİ’NE UZANAN TARİHİ YERİNDE GÖZLEMLEDİ Bölgenin öne çıkan tarihî ve kültürel duraklarından Gordion Antik Kenti, POTA Müzesi ve Duatepe’yi kapsayan çok yönlü gezi programıyla hem öğretici hem de keşif dolu bir yolculuğa çıkan Başkentliler, dolu dolu bir gün geçirdi. Uzman rehber eşliğinde gerçekleştirilen gezide, her bir noktanın tarihsel arka planı, kültürel önemi ve bölgenin kentin tarihsel gelişimindeki konumu detaylı şekilde aktarılırken; katılımcılar da kentin köklü tarihiyle bölgenin maneviyatını yerinde gözlemleme imkânı buldu. BAŞKENTLİLERDEN GEZİYE TAM NOT VE BÜYÜKŞEHİR’E TEŞEKKÜR Gezi programıyla birlikte tarih, arkeoloji ve milli mücadele temalarını bir arada deneyimleyerek Ankara’nın çok katmanlı kültürel yapısını yerinde keşfeden Başkentliler, Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ederek duygularını şu sözlerle ifade ettiler: -Ahmet Gültop: “Yakımızdaki tarihleri, sağ olsun Büyükşehir Belediyesi ve Mansur Başkan sayesinde görüyorum, teşekkür ederim. Buraları internetten okudum ama aslını görmek, orada onu duygusal yaşamak daha önemli.” -Semra Emekli: “Burayı çok merak ediyordum, çok güzel bir gezi oldu. Teşekkür ediyoruz Belediye’mize, bize bu olanağı sağladığı için. Polatlı, güzel ve anlamlı bir yer. O duyguyu hissettik rehberin anlatımlarıyla.” -Çeşminaz Yurtseven: “İlk defa katılıyorum bu geziye ve Polatlı’ya da ilk defa geliyorum. Özellikle, Gordion Antik Kenti’ne bayıldım, Duatepe çok güzeldi. Emeği geçen herkese teşekkürler.” -Nergiz Geygen: “Çok güzel buldum. Değişiklik oldu bizim için de tarihi yerleri gördük, mesire alanını gördük, dinlendik, buradaki müzemizi gördük, çok beğendik, çok hoşumuza gitti. Genel olarak gayet güzel, herkes keyifli bir gün geçiriyor. Biz de tarihimizi, buraların var oluşunu gördük, güzeldi. Teşekkür ediyoruz Mansur Yavaş’a böyle bir gezi düzenlediği için.” -Nuray Kıymaz: “İlk defa bu geziye katılıyorum, çok memnun kaldım, görmediğim yerleri gördüm. Özellikle, buralara gelemezdim yani sağ olsunlar. Duatepe falan çok harika yerler, eski şeyleri görmek bize bilgi kattı, çok güzel oldu. Mutlu bir gün geçiriyorum, ayarlayanlardan Allah razı olsun.” -Tülin Kutay: “Belediye’nin düzenlemiş olduğu bu tur programıyla ilk önce POTA Müzesi’ni gezdik daha sonra Duatepe’ye çıktık, tarihi dokusu çok güzeldi ve bizi çok etkiledi, çok mutlu oldum burayı gördüğüm için daha sonra Gordion Antik Kenti’ne geldik, çok güzel bir tur oldu. Belediye’ye de bu katkılarından ötürü çok teşekkür ederim.” BÖLGEDE ‘5. ULUSLARARASI GORDİON MARATONU’ DA DÜZENLENECEK Ayrıca programda katılımcılar, Gordion ve çevresinin ulusal ve uluslararası alanda tanıtımına katkı sağlamak amacıyla, 10 Mayıs tarihinde düzenlenecek olan ‘5. Uluslararası Gordion Maratonu’ hakkında da bilgilendirildi. Maraton, katılımcılara tarihî bir atmosferde spor yapma imkânını sunarken, bölgenin turizm potansiyeline de katkı sunmayı hedefliyor. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Cumhuriyet Sanat Galerisi’nde 19 Mayıs’a Özel Karma Sergi Haber

Cumhuriyet Sanat Galerisi’nde 19 Mayıs’a Özel Karma Sergi

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak yaktığı bağımsızlık meşalesinin yıldönümünde, İzmit Belediyesi anlamlı bir sanat etkinliğine ev sahipliği yapacak. Kocaeli 29 Ekim Kadınları Derneği Kültür Sanat Bölümü tarafından hazırlanan “19 Mayıs İlk Adım” karma sergisi, Milli Mücadele’nin başlangıç ruhunu sanat aracılığıyla yeniden yorumlayacak. GÜÇLÜ BİR ANLATIM Küratörlüğünü Harika Ören ve İkramettin Karaman’ın üstlendiği sergide farklı kuşaklardan 36 sanatçının eserleri yer alacak. Ulusal bağımsızlık mücadelesine sanatsal bir bakış sunan seçki, özgürlük ve egemenlik inancının toplum hafızasındaki yerini güçlü bir anlatımla izleyiciye aktaracak. 36 özgün eserden oluşan sergi, Atatürk ve silah arkadaşlarının anısına ithaf edilirken; 19 Mayıs’ın taşıdığı umut, direniş ve bağımsızlık ruhunu da sanatın diliyle görünür kılacak. 12 MAYIS SALI GÜNÜ AÇILACAK İzmit Belediyesi Cumhuriyet Sanat Galerisi’nin tarihi atmosferinde açılacak sergi, sanatseverleri Milli Mücadele’nin ilk adımına tanıklık etmeye davet ediyor. “19 Mayıs İlk Adım” karma sergisinin açılışı 12 Mayıs Salı günü saat 17.00’de İzmit Belediyesi Cumhuriyet Sanat Galerisi’nde gerçekleştirilecek. Sergi, 22 Mayıs Cuma gününe kadar ziyaret edilebilecek. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Atatürk ve Cumhuriyet’in Bursa’daki İzleri Nilüfer’de Konuşuldu Haber

Atatürk ve Cumhuriyet’in Bursa’daki İzleri Nilüfer’de Konuşuldu

Nilüfer Belediyesi tarafından düzenlenen “Tematik Buluşmalar” söyleşisinin bu ayki konuğu, Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan oldu. Nazım Hikmet Kültürevi’nde düzenlenen “Atatürk Bursa’sında Modernleşme: Lider ve Şehir” başlıklı söyleşide Arslan, Atatürk’ün Bursa’ya gerçekleştirdiği ziyaretlerin arka planını ve kentin sosyal, ekonomik ve kültürel değişimini katılımcılara aktardı. “CUMHURİYET BURSA’YI YENİDEN AYAĞA KALDIRDI” Bursa’nın genellikle “Osmanlı’nın ilk başkenti” kimliğiyle ön plana çıktığını belirten Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan, kentin Milli Mücadele ve Cumhuriyet dönemindeki stratejik öneminin de en az Osmanlı dönemi kadar kritik olduğunu vurguladı. 19’uncu yüzyıl sonunda Bursa’nın kozmopolit yapısı ve ipek ticaretine dayalı güçlü ekonomisinin, savaşlar ve Yunan işgaliyle büyük bir yıkıma uğradığını anımsatan Arslan, “İşgal, meclis kürsüsüne siyah örtü örtülmesine neden olacak kadar derin bir yastı. Ancak Cumhuriyet, yangın yeri olan bu şehri yeniden ayağa kaldırdı” diye konuştu. ATATÜRK’ÜN BURSA ZİYARETLERİ Atatürk’ün Bursa’yı 17 kez ziyaret ettiğini ve bu gezilerin sıradan geziler olmadığını ifade eden Arslan, şu detayları paylaştı: “Atatürk, Mudanya Mütarekesi’nden hemen sonra, henüz saltanatı kaldırmadan Bursa’ya gelerek nabız yoklamıştır. Bursa, devrimlerin, özellikle de Şapka İnkılâbı’nın toplumsal kabulü açısından bir laboratuvar işlevi görmüştür. Henüz kanun çıkarılmadan Bursalılar, Atatürk’ü şapkalarıyla karşılayarak değişime destek vermiştir. Atatürk, protokol kurallarından hoşlanmaz, halkın, esnafın, öğrencinin içine karışırdı. Bu samimiyet, devrimlerin tabana yayılmasını sağladı.” SANAYİ HAMLESİ Arslan, söyleşide, Cumhuriyet öncesi el tezgahlarına dayalı ipek üretiminin, Cumhuriyet ile birlikte Merinos ve Gemlik Suni İpek gibi fabrikalarla endüstriyel bir boyuta taşındığına dikkat çekti. Arslan, bu fabrikaların sadece üretim yeri değil; sineması, spor alanları ve sosyal tesisleriyle kente modern yaşam kültürünü getiren merkezler olduğunu belirtti. Doç. Dr. Arslan, konuşmasının sonunda 1923 ile 1938 yılları arasındaki değişimin o dönemin tanıkları tarafından “hayal edilemez” olarak nitelendirildiğini söyledi. Arslan, “Savaştan çıkmış, nüfusunu ve sermayesini kaybetmiş bir şehirden; sanayisiyle, eğitimli kadınlarıyla, sosyal hayatıyla modern bir kent yaratıldı. Bu dönüşümün mimarı Mustafa Kemal Atatürk, Bursa’nın her sokağında iz bırakmıştır” ifadelerini kullandı. Söyleşide katılımcıların sorularını da yanıtlayan Doç. Dr. Hacer Karabağ Arslan’a günün anısına hediye verildi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

PTT AŞ 185 Yaşında Haber

PTT AŞ 185 Yaşında

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına bağlı olarak faaliyetlerine devam eden Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT AŞ), kurulduğu günden bu yana posta kargodan lojistiğe, bankacılık hizmetlerinden e- ticarete ve filateliye kadar ülkemizin dört bir yanında pek çok alanda sunduğu hizmetlerle vatandaşların hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Geniş hizmet ağı, alanında uzman dinamik kadrosu, geliştirdiği güvenli, hızlı ve yenilikçi çözümlerle, ulusal ve uluslararası alanda elde ettiği başarılarla adından söz ettiren PTT; her zaman daha iyisini hedefleyen hizmet anlayışıyla çalışmalarını sürdürüyor. Yaklaşık iki asırlık köklü geçmişinden ve tecrübesinden aldığı güçle geleceğe emin adımlarla ilerleyen PTT, her dönemde değişen ve dönüşen müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına yanıt vermeyi başarmış, Türkiye’nin iletişim altyapısının gelişiminde önemli bir rol üstlenmiştir. Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının himayelerinde faaliyet gösterdiği tüm alanlarda teknolojik dönüşümün öncüsü olan, yurt içinde ve yurt dışında milyonlarca insana ulaşarak çok geniş bir coğrafyada toplumsal hayatın her alanına dokunmayı başaran Posta ve Telgraf Teşkilatı, bugün de Türkiye’nin kalkınmasına katkı sağlamaktadır. Öte yandan hizmetlerine entegre ettiği çevre dostu yaklaşımı ve çözümleriyle de gelecek nesiller için daha sürdürülebilir bir dünya bırakmak gayretiyle hareket etmektedir. PTT AŞ GENEL MÜDÜRÜ DR. HAKAN GÜLTEN: “185 YILLIK KÖKLÜ GEÇMİŞİMİZ VE TECRÜBEMİZLE, POSTA VE HABERLEŞME HİZMETİ SUNMANIN ÖTESİNDE GELECEĞE DOĞRU EMİN ADIMLARLA İLERLİYORUZ.” PTT AŞ Genel Müdürü Dr. Hakan Gülten, PTT AŞ’nin 185. kuruluş yıl dönümü kapsamında yaptığı açıklamada “185 yıldır milletimize kesintisiz hizmet sunan Posta ve Telgraf Teşkilatımızın kuruluş yıl dönümünü, hep birlikte büyük bir heyecan ve mutlulukla kutluyoruz. Milletimizin haberleşme ve iletişim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yola çıktığımız ilk günden bugüne daima vatandaşlarımızın yanında olmanın, Millî Mücadele yıllarından Cumhuriyetimizin kuruluşuna, doğal afetlerden salgın hastalık dönemlerine kadar koşullar ne olursa olsun ülkemiz için canla başla çalışmanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye’nin köklü kurumlarından biri olarak yaklaşık iki asırlık tecrübemizle posta ve haberleşme hizmeti sunmanın ötesinde geleceğe doğru emin adımlarla ilerliyoruz. Her zaman daha iyisini hedefleyerek, teknolojiyi yakından takip ederek ve altyapımızı bu doğrultuda sürekli geliştirerek dijital dönüşüm yolculuğumuzu da kararlılıkla sürdürüyoruz.” ifadelerine yer verdi. Gülten ayrıca “Teşkilatımızın 185 yıllık onurlu yolculuğuna emek veren ve ülkemizin dört bir yanında fedakârca görev yapan tüm çalışma arkadaşlarıma şükranlarımı sunuyor, hayatta olmayan tüm mensuplarımızı rahmetle anıyorum. Birlik ve beraberlik içinde daha pek çok yeniliğe imza atacağımıza, PTT’mizi yarınlara daha güçlü şekilde taşıyacağımıza yürekten inanıyor, 185. kuruluş yıl dönümümüzü kutluyorum.” dedi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.