Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Opet

Kapsül Haber Ajansı - Opet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Opet haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

“Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” Projesi 1,8 Milyon Kişiye Ulaştı Haber

“Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” Projesi 1,8 Milyon Kişiye Ulaştı

Temizlik ve hijyen konusunda toplumda kültürel bir dönüşüm hedefiyle Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ve OPET iş birliğinde 2022 yılında hayata geçirilen “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” Projesi kapsamında bu yıl ikincisi düzenlenen Sosyal Sorumluluk Yarışması’nın ödülleri sahiplerini buldu. 2025-2026 eğitim öğretim yılındaki çalışmaları kapsayan yarışmaya Türkiye genelinden 1.781 okul başvuruda bulunurken, yıl içinde yürütülen kampanyalar aracılığıyla yaklaşık 523 bin 546 öğrenciye ulaşıldı. Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi’nin başladığı 2022 yılından itibaren erişilen kişi sayısı ise 1 milyon 860 bini aştı. Bu yıl yarışmaya ilk kez eklenen köy ilkokulları kategorisiyle birlikte yarışma; okul öncesi, ilkokul, köy ilkokulu, ortaokul ve lise olmak üzere beş kategoride gerçekleştirilirken, söz konusu kategorilerde birinci, ikinci ve üçüncü olan toplam 15 sosyal sorumluluk kampanyası ödüllendirildi. 16 Haziran Salı günü Çanakkale’de düzenlenen törene Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Projeler ve Sosyal Ortaklar Daire Başkanı Gökçen Adanur, Çanakkale Vali Yardımcısı İbrahim Şahin, OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Lideri Gül Altan Yeltik, Çanakkale İl Millî Eğitim Müdürü Mine Hayta ile Millî Eğitim Bakanlığı temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı. OKULLARDA YÜRÜTÜLEN KAMPANYALAR GENİŞ BİR ETKİ ALANINA ULAŞTI Törende konuşan Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Projeler ve Sosyal Ortaklar Daire Başkanı Gökçen Adanur, “Millî Eğitim Bakanlığı olarak öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz, velilerimiz ve personelimiz aracılığıyla toplumun çok geniş bir kesimine ulaşabilen bir yapıya sahibiz. Bu nedenle okullarımızda başlatılan her çalışma, toplumun geneline yayılan bir toplumsal dönüşümün başlangıç noktası olabilmektedir. Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi ile okullarımızda hijyen konusu yalnızca temizlik odaklı ele alınmamış; geri dönüşümden su tasarrufuna, gürültü kirliliğinin azaltılmasından çevre bilincinin geliştirilmesine kadar pek çok konu eğitim süreçlerinin doğal bir parçası hâline getirilmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin bütüncül ve değer temelli eğitim anlayışıyla uyumlu olarak yürütülen bu çalışmaların yalnızca okullarımızla sınırlı kalmayıp ailelere, yerel yönetimlere, esnafa ve sivil toplum kuruluşlarına kadar uzanması, projenin toplumsal etkisini daha da güçlendirmiştir. Çevreye duyarlı, kaynaklarını bilinçli kullanan ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıkları geliştiren nesiller yetiştirme hedefimiz doğrultusunda, ülkemizin Yeşil Vatan vizyonuna katkı sağlayan bu çalışmaların sahada karşılık bulduğunu görmekten büyük memnuniyet ve gurur duyuyoruz. Bu anlamlı projede emeği geçen tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize, okul yöneticilerimize, destek personelimize, paydaşlarımıza ve değerli iş birlikleri için OPET’e teşekkür ediyorum.” dedi. OPET KÖY OKULLARINDA DA HİJYEN VE YENİLEME ÇALIŞMALARINA BAŞLIYOR Temizlik ve hijyen alışkanlıklarının erken yaşlarda kazandırılmasının toplumsal dönüşüm açısından taşıdığı öneme işaret eden OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Lideri Gül Altan Yeltik ise, “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi ile çocuklarımızın temizlik ve hijyen konusunda bilinçlenmesini, kazanılan alışkanlıkların ailelere ve topluma yayılmasını hedefliyoruz. Öğrencilerimizin geliştirdiği sosyal sorumluluk projeleri, geleceğin daha duyarlı ve sorumluluk sahibi bireylerini yetiştirme yolunda bizlere umut veriyor. Türkiye'nin dört bir yanında bu projeye sahip çıkan tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür ediyorum” dedi. Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile köy okullarındaki eğitim ortamlarının daha da geliştirilmesine katkı sunmayı amaçladıklarını ifade eden Gül Altan Yeltik, yarışma kapsamında başvuran köy ilkokullarını önceleyerek belirlenecek okullarda, mevcut çalışmaların desteklenmesi amacıyla tuvaletlerin bakım, onarım ve iyileştirme çalışmalarının gerçekleştirileceğini belirtti. TÜRKİYE GENELİNDE 81 İLDE UYGULANIYOR Millî Eğitim Bakanlığı ve OPET iş birliğiyle yürütülen Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar Projesi, Türkiye genelindeki 81 ilde bulunan tüm okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarını kapsayan en geniş kapsamlı temizlik ve hijyen projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Proje kapsamında uzman akademisyenler tarafından hazırlanan temizlik ve hijyen temalı eğitim videoları Öğretmen Bilişim Ağı'nda (ÖBA) öğretmenlerin, okul idarecilerinin ve okul destek personelinin erişimine sunulurken; posterler, etkinlik kitapları, hijyen ajandaları, mesaj kartları ve çizgi film içerikleri Eğitim Bilişim Ağı'na (EBA) yüklenerek öğrenciler, öğretmenler ve velilerin kullanımına açıldı. Ayrıca depremden etkilenen 11 ildeki okullara basılı eğitim materyali desteği sağlandı. OKULLARIN YANI SIRA YEREL ESNAFA DA ULAŞTI Projenin başlangıcından bugüne kadar EBA ve ÖBA içerikleri, basılı materyaller ve sosyal sorumluluk yarışmaları aracılığıyla toplam 1 milyon 860 bin kişiye ulaşıldı. Bu kapsamda 1 milyon 341 bin öğrenciye, 181 bin 164 öğretmen, idareci ve destek personeline erişim sağlanırken; sosyal sorumluluk kampanyaları aracılığıyla veliler, okul aile birlikleri, yerel esnaf ve diğer paydaşlarla birlikte yaklaşık 338 bin 300 kişilik bir etki alanı oluşturuldu. 2025 yılında Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile OPET arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında proje, önümüzdeki üç yıl boyunca Türkiye'nin 81 ilindeki tüm resmi okullarda uygulanmaya devam edecek. ÖDÜL ALAN OKULLAR LİSTESİ Derece Kategori İl Okul Adı Birincilik Okul Öncesi Kırıkkale Şehit Mustafa Nohut Anaokulu İkincilik Okul Öncesi Denizli Saime Aslan Anaokulu Üçüncülük Okul Öncesi Karabük Hüsamettin Fatime Ören Anaokulu Birincilik İlkokul İstanbul Ayazma İlkokulu İkincilik İlkokul Niğde Cumhuriyet İlkokulu Üçüncülük İlkokul Aydın Atatürk İlkokulu Birincilik Köy Okulu Gaziantep Atalar İlkokulu İkincilik Köy Okulu Kırıkkale Seher Vuslat Aytemiz İlkokulu Üçüncülük Köy Okulu Niğde Edikli Atatürk İlkokulu Birincilik Ortaokul Çanakkale Hafız Halil Atan Ortaokulu İkincilik Ortaokul Kastamonu Kurucaören Ortaokulu Üçüncülük Ortaokul Manisa Çıkrıkçı Yaşar Kazimet Aybars Ortaokulu Birincilik Lise Adana 75. Yıl Anadolu Lisesi İkincilik Lise Kütahya Mustafa Necib Alayeli Anadolu Lisesi Üçüncülük Lise İzmir Bornova Anadolu Lisesi Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Voleybol Milli Takımlarının “Enerjisi” Opet’ten    Haber

Voleybol Milli Takımlarının “Enerjisi” Opet’ten  

Türkiye Voleybol Federasyonu ile OPET arasındaki iş birliği güçlenerek devam ediyor. Türkiye’de voleybolun yükselen enerjisine güç katmayı sürdüren OPET, imzalanan anlaşma ile kadın ve erkek milli takımlarımızın üç yıl boyunca “enerji sponsoru” olacak. Her alanda fark yaratan performansın yanında yer alan OPET, milli takımların kamp ve hazırlık dönemlerinden başlayarak ulusal ve uluslararası karşılaşmalara uzanan süreçte desteğini sürdürecek. OPET’in Milli Takımlar enerji sponsoru olması dolayısıyla 14 Mayıs Perşembe günü İstanbul Burhan Felek Vestel Voleybol Salonu’nda düzenlenen imza törenine Türkiye Voleybol Federasyonu Başkanı Mehmet Akif Üstündağ, OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, A Milli Kadın Voleybol Takımı sporcularından Melis Yılmaz, A Milli Erkek Voleybol Takımı sporcularından Ertuğrul Gazi Metin ile çok sayıda davetli katıldı. “OPET, TÜRK VOLEYBOLUNUN DEĞERLİ YOL ARKADAŞI” TVF Başkanı Mehmet Akif Üstündağ törende yaptığı konuşmada, “Türk voleybolunun değerli yol arkadaşlarından OPET ile 2018 yılında başlayan iş birliğimizi üç yıl daha uzatmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Kadın ve erkek voleybolunun yanı sıra altyapıya verdikleri destek nedeniyle OPET’e ve Koç Topluluğu’na teşekkür ederim. Bu arada Koç Topluluğu’nun 100. yılını da ayrıca kutluyorum. Türk voleybolu bugün hem ligler düzeyinde hem de milli takımlar seviyesinde tarihi başarılara imza atıyor. Bizim için en önemli konu ise bu başarıların sürdürülebilir olması. Önümüzde yoğun ve heyecan verici bir dönem var. Milli takımlarımızla FIVB Milletler Ligi’nde mücadele edeceğiz, ardından Avrupa Şampiyonası’na ev sahipliği yapacağız. Dünya Şampiyonası hedeflerimizin yanı sıra olimpiyat yolculuğumuzda da kalıcı başarılar elde etmeyi amaçlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu. “FARK YARATAN PERFORMANSIN YANINDA OLMAKTAN GURUR DUYUYORUZ” Faaliyet gösterdikleri her alanda sürdürülebilir etki yaratan ve fark yaratan bir anlayışla hareket ettiklerini belirten OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade ise, “Başta voleybol milli takımlarımız olmak üzere; ülkemizi temsil eden tüm takımlarımız, uluslararası arenada ortaya koydukları başarılar ve temsil ettikleri değerlerle hepimize büyük bir gurur yaşatıyor. Sporda elde edilen bu başarılar, sadece birer galibiyet değil, aynı zamanda fırsat eşitliğinin güçlenmesine ve sürdürülebilir bir geleceğin inşasına sunulan çok kıymetli birer katkı. Filenin Sultanları’nın ve Filenin Efeleri’nin uluslararası arenalarda elde ettiği başarılar, toplumdaki bakış açısının nasıl dönüşebileceğini gösteren çok güçlü bir hikâyeye sahip. Filenin Sultanları; başarıları, cesaretleri ve sahadaki duruşlarıyla özellikle kız çocukları için çok güçlü rol modeller haline geldi. Bugün çocukların hayallerine daha özgürce yön verebildiğini, mesleklerin ve başarıların cinsiyetle tanımlanmadığı bir bakış açısının giderek güçlendiğini görmek hepimize umut veriyor. Sporun ilham veren gücü tam olarak burada ortaya çıkıyor. Biz de bu fark yaratan performansın yanında olmaktan gurur duyuyoruz” dedi. “MİLLİLERİMİZİN HAZIRLIK VE BAŞARI YOLCULUĞUNA KATKI SUNMAYI HEDEFLİYORUZ” Cinsiyet eşitsizliğini aşabilmek için yeni rol modellere ve güçlü iş birliklerine ihtiyaç olduğuna işaret eden Kahramanzade şunları söyledi: “OPET olarak 2018 yılında başlattığımız Kadın Gücü Projesi ile ‘mesleğin cinsiyeti olmaz’ algısını toplum geneline yaymak için yola çıktık. Bu dönüşümle sektör genelinde istihdamın artmasına öncülük eden bir etki yarattık. Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) ile hayata geçirdiğimiz ‘Eşitsek Fark Eder’ projemiz ile de toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmayı ve bu alanda kalıcı bir etki oluşturmayı amaçlıyoruz. Toplumsal dönüşüme katkı sunan ve uzun vadeli etki üreten bu alanlarda var olmaya gayret ediyor hem sahada hem de hayatın içinde "fark yaratan performansların" yanında yer alıyoruz. Bugüne kadar basketboldan voleybola, golften yelkene kadar farklı branşlarda sporun birleştirici ve ilham veren gücünü destekleyen çok değerli iş birliklerine imza attık. Milli Takımlarımızdan kadın sporlarının gelişimine, uluslararası organizasyonlardan sürdürülebilirlik odağı taşıyan spor platformlarına kadar uzanan bu yolculukta, başarıya giden yolda destekçi olmaya devam ettik. Bizim için tüm bu iş birlikleri; sporun gelişimine, sporcuların sürdürülebilir başarısına ve Türkiye’nin uluslararası spor arenasındaki konumuna destek olma vizyonumuzun bir parçası. ‘Enerji Sponsoru’ olarak, milli takımlarımızın hazırlık ve başarı yolculuğuna katkı sunmayı hedefliyoruz. Bu değerli iş birliğinin hayata geçmesinde emeği olan Türkiye Voleybol Federasyonu’na ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ederim. Milli takımlarımıza başarılarla dolu bir sezon diliyorum.” Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Çevre Bakanlığı ve OPET’ten Mega Kent İstanbul’da “Sıfır Atık” Çağrısı Haber

Çevre Bakanlığı ve OPET’ten Mega Kent İstanbul’da “Sıfır Atık” Çağrısı

T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve OPET’in akaryakıt istasyonlarında sıfır atık dönüşümünü yaygınlaştırmak ve çevre bilincini güçlendirmek amacıyla başlattığı “Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy” Projesi kapsamında gerçekleştirilen çevre temizliği hareketinin yeni durağı Marmara Bölgesi oldu. Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilecek 7 ilde yapılması planlanan çevre temizliği hareketi, Antalya ve Ankara’dan sonra İstanbul’da devam etti. 21 Nisan Salı günü İstanbul Çekmeköy’de yapılan çevre temizliği etkinliğine, OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, Çekmeköy Belediye Başkan Yardımcısı Seyfettin Yıldırım, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İstanbul İl Müdürlüğü Sıfır Atık Şube Müdürü Elif Morina Yılmaz, Çekmeköy Belediyesi İklim Değişikliği Şube Müdürü Metehan Yılmaz, öğrenciler ile çok sayıda gönüllü katıldı. Sahip olduğu geniş istasyon ağı, terminalleri ve ofisleri ile sektörde sıfır atık dönüşümüne öncülük edecek olan OPET’in İstanbul’daki istasyon çalışanlarının da yer aldığı etkinlikte toplanan atıklar, sembolik uygulamalara dönüştürülecek. Proje kapsamında toplanan atıklardan sanatçı Sündüz Yılmaz tarafından yapılan tablo farkındalık yaratmak amacıyla OPET Çekmeköy Güney İstasyonu’nda sergilenmeye başladı. “BU DAHA BAŞLANGIÇ” Etkinlikte yaptığı konuşmada çocukların da katılımcılar arasında yer almasından büyük mutluluk duyduğunu belirten OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, “Ben 13 yıl öğretmenlik yaptım. Yaparak, yaşayarak öğrenmenin ne denli önemli olduğunu biliyorum. O nedenle çocuklarla birlikte burada olmak benim için çok değerli. Bizim burada hedefimiz çöpleri ayrıştırarak toplarken asıl amacımız farkındalık yaratmak ve çöpün doğaya, çevreye ve ekonomimize verdiği zararı gözler önüne sermek. Eğer bu çöpü toplamazsak, yağmurla toprağa, suya, denizlere karışacak, havamızı kirletecek. Biz bir hareket başlatıyoruz, bu bir seferberlik hareketi. Buradan tüm Türkiye’ye sesleniyorum, haydi bizimle beraber olun, ülkemiz atıklardan kurtulsun” dedi. 2021 yılında Ege’deki büyük orman yangınları sonrasında OPET olarak başlattıkları Doğaya Saygı Projesi’ne de işaret eden Öztürk sözlerine şöyle devam etti: “Amacımız yangınlardan etkilenen köyleri rehabilite ederken doğaya atılan çöpün yangınlardaki etkisini ortaya koymaktı. Ancak bu sorunun köklü çözümü için toplumsal bir bilinç oluşması gerektiğinin farkındayız. 8 Nisan 2026 tarihinde Bakanlığımızla imzaladığımız protokol gereği kendi istasyonlarımızda “Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy” diyerek projemizin bir başka bacağını başlatmış bulunuyoruz. Biz OPET olarak “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” Projesi kapsamında 77 bin okula ulaşmaktayız. EBA (Eğitim Bilişim Ağı) üzerinden çevreyle ilgili konuları da çocuklarımıza öğreterek bu projeyi okullarımıza da taşımak istiyoruz. Onun için bu bir başlangıç diyoruz. Çevre Bakanlığımızla 7 bölgede her bölgeyi temsilen bir ilde etkinlikler yapacağız. Antalya, Ankara ve İstanbul’daki etkinliklerimiz bundan sonra diğer illerimizde de devam edecek.” “AMACIMIZ TEMİZ TUVALET KAMPANYASINDAKİ BAŞARIYI BURAYA DA TAŞIMAK” OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade yaptığı konuşmada, “Doğaya Saygı Projemizde amacımız orman yangınlarını önlemesinin ötesinde geleceğe sahip çıkmak. Şimdi Yönetim Kurulu Kurucu Üyemiz Nurten Öztürk’ün liderliğinde yeni bir projeye daha adım attık. Nurten Hanım’ın büyük bir fedakârlık ile başlattığı Temiz Tuvalet Kampanyası tüm Türkiye’ye mal oldu ve büyük bir başarı elde etti. Amacımız aynı başarıyı buraya da taşımak, ülke genelinde atık konusunu çözmek ve toplumsal farkındalığa dönüştürmek” değerlendirmesinde bulundu. YOLLARDAKİ ATIK SORUNUNA DİKKAT ÇEKMEK İÇİN “KISA FİLM YARIŞMASI” DÜZENLENECEK Akaryakıt sektöründe bir ilk olan “Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy” projesi ile istasyonlarda sıfır atığın yaygınlaştırılması ve çevre temizliği hareketinin yanı sıra çok yönlü adımlarla ilerlenmesi planlanıyor. Bu kapsamda “Sıfır Atık Yolculuğu Kısa Film Yarışması” düzenlenmesi de yıl içinde atılacak bir diğer adım olacak. Hedef, özellikle gençlerin ve sosyal medya kullanıcılarının daha aktif bir şekilde projeye katılımını sağlamak. Yarışmayla günlük yaşamın önemli bir parçası olan seyahat süreçlerinde çevreye duyarlı alışkanlıkların yaygınlaştırılması, sıfır atık yaklaşımının hayatın her alanında uygulanabilir olduğunun gösterilmesi hedefleniyor. 30 Nisan–15 Temmuz tarihleri arasında başvuruların alınacağı yarışmada değerlendirme süreci yaz aylarında tamamlanacak. Dereceye giren yapımlar Eylül 2026’da yapılacak bir törenle ödüllendirilecek. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Filiz Öztürk, Dünya Genelinde İlham Veren Kadın Liderler Arasına Girdi Haber

Filiz Öztürk, Dünya Genelinde İlham Veren Kadın Liderler Arasına Girdi

Heroes Role Model List-Küresel çapta en etkili ilk 5 kadın yönetici arasında bulunan OPET Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Öztürk de galanın katılımcıları arasında yer aldı. İş dünyasında kadınların rolünü güçlendiren ve çeşitliliği teşvik eden liderlerin onurlandırıldığı The 2025 INvolve London Role Model Galası, 20 Mart Cuma günü kentin tarihi mekânı Guildhall’de gerçekleştirildi. Farklı sektörlerden üst düzey yöneticileri ve rol modelleri bir araya getiren galaya katılan isimler arasında Heroes Women Role Model List 2025 kapsamında “Top 100 Women Executives” listesinde ilk 5’te bulunan OPET Yönetim Kurulu Üyesi Filiz Öztürk de yer aldı. İLHAM VEREN KADIN LİDERLERİN BAŞARILARINI GÖRÜNÜR KILIYOR INvolve öncülüğünde ve YouTube iş birliğiyle hazırlanan The 2025 INvolve London Role Model Gala, küresel ölçekte ilham veren kadın liderlerin başarılarını görünür kılmayı amaçlıyor. “Top 100 Women Executives (Küresel çapta en etkili kadın yöneticiler)” listesinde farklı sektörlerde görev yapan üst düzey kadın yöneticiler, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık alanında yarattıkları etki doğrultusunda değerlendiriliyor. Bu kapsamda “Top 5 Women Executives” arasında bulunan Filiz Öztürk, Türkiye’de akaryakıt sektörünün çehresini değiştiren Kadın Gücü ve Eşitsek Fark Eder projelerinin liderliğini üstlenmiş bir isim olarak öne çıkıyor. Öztürk konuya ilişkin “Kadın Gücü ve Eşitsek Fark Eder projelerimiz kapsamında yaptığımız çalışmalarımız ile dünya genelinde çeşitlilik ve kapsayıcılık için çalışan kadınların yer aldığı Heroes Women Role Model List 2025’te yer almak çok büyük bir mutluluk ve onur oldu benim için… Bu gururun kaynağı, ismimin bu prestijli listede yer alması değil; binlerce Türk kadınının hayata karşı bağımsız ve güçlü duruşlarının, toplumun kendilerine biçtiği kalıplaşmış rollerden sıyrılmak için attıkları adımların uluslararası alanda görünür olması ve örnek gösterilmesiydi. “Mesleğin cinsiyeti olmaz diyerek 8 yıl önce çıktığımız bu yolda, hem sektörümüz hem de markamız adına toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın istihdamı çalışmalarımızı destekleyen herkese bir kez daha teşekkür ediyorum” diye konuştu. “SEKTÖRDE BİR DOMİNO ETKİSİ YARATMIŞTIR” Involve tarafından yapılan açıklamada Filiz Öztürk ile ilgili, “Türkiye'nin akaryakıt perakende sektöründe cinsiyet eşitliği konusunda öncü bir isim olmuştur. Akaryakıt istasyonlarında kadın istihdamını yüzde 164 oranında artıran Kadın Gücü Projesi ve UN Women ile ortaklaşa yürütülen, kuruluş genelinde kapsayıcı uygulamaları yerleştiren "Eşitsek Fark Eder” programı gibi girişimlere liderlik etmektedir. Cinsiyet eşitliği konusunda eğitim programlarına öncülük eden Öztürk, diğer akaryakıt markalarına da kapsayıcı işe alım uygulamalarını benimsemeleri için ilham vererek, sektör genelinde cinsiyet normlarını yeniden şekillendirerek bir domino etkisi yaratmıştır” ifadelerine yer verildi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Gaziantep Büyükşehir, Kırsal Kalkınmada Türkiye’ye Örnek Modelini Sürdürüyor Haber

Gaziantep Büyükşehir, Kırsal Kalkınmada Türkiye’ye Örnek Modelini Sürdürüyor

Büyükşehir Belediyesi’nin kırsal kalkınmayı desteklemek amacıyla başlattığı yüzde 100 hibe Mazot Dağıtımı Desteği Projesi’nin 2025 yılı dağıtım takvimi kapsamında resmi tören düzenlendi. Çiftçilerin üretim maliyetlerini azaltmak, tarımsal verimliliği artırmak ve kırsal kalkınmayı güçlendirmek amacıyla devam eden projede, 2025 yılı itibarıyla Gaziantep genelinde 46 bin 423 üreticiye toplam 5 milyon 116 bin 875 litre mazot desteği sağlanması planlanıyor. 27 Ekim’de başlayan dağıtımlar, 31 Aralık’a kadar devam edecek. OPET ve SUNPET istasyonlarında yürütülen program kapsamında 27 Ekim Pazartesi, 31 Ekim Cuma ve 3 Kasım Pazartesi tarihlerindeki dağıtımlar tamamlandı. 7 Kasım Cuma ve 11 Kasım Salı günlerinde yapılacak dağıtımlar ise program dahilinde bekleniyor. MAZOT DESTEĞİYLE ÜRETİCİ YÜZDE 30, İŞLENEBİLİR TARIM ARAZİSİ MİKTARINDA İSE YÜZDE 5 ARTIŞ Projenin ilk yılı olan 2022’de 33 bin 180 üreticiye 4 milyon 45 bin 100 litre mazot desteği ulaştırıldı. 2023 yılında 38 bin 145 üreticiye 4 milyon 387 bin 525 litre, 2024 yılında ise 43 bin 15 üreticiye 4 milyon 842 bin 800 litre mazot dağıtıldı. 2022–2025 yılları arasında toplam 160 bin 763 üreticiye 18 milyon 392 bin 300 litre mazot desteği sunulması hedefleniyor. Proje sayesinde Çiftçi Kayıt Sistemi’ne (ÇKS) kayıtlı üretici sayısında yüzde 30, işlenebilir tarım arazisi miktarında ise yüzde 5 artış gözleniyor. ŞAHİN: “AMBARIN ANAHTARI KİMDEYSE GÜÇ ONDADIR” Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, mazot desteği programında yaptığı konuşmada tarımın, toprağın ve üreticinin önemine vurgu yaparak, şunları söyledi: “Toprak yerdir, toprak vatandır. Bugün toprak o kadar kıymetli bir hale geldi ki… Küresel ısınmanın geldiği noktayı, buzulların eridiğini Antarktika’da görmüş biri olarak söylüyorum, Durum çok vahim. Su savaşları başlayacak. Bu konu artık siber güvenlik kadar, savunma sanayi kadar önemli. Gıda güvenliği bizim için vazgeçilmezdir. Çok güzel bir söz var: ‘Ambarın anahtarı kimdeyse güç ondadır.’ Ambarın anahtarı sizde. Sizin güçlü olmanız lazım ama önce o ambarın dolması gerekiyor.” Her şeyi devletten beklemeden, el birliğiyle üretimi artırmaları gerektiğini anlatan Başkan Fatma Şahin, “Hep söylüyorum, her şey bitecek ama çalışmak, üretmek bitmeyecek. Ben şehirde doğdum ama tarımın özünü siz çiftçilerimizden ve üreticiden öğrendim. Siz anlattınız, ben kalbimle dinledim. Arkadaşlarıma hep şunu söyledim, ‘Önce toprak rahatlamalı, çiftçi rahatlamalı.’ Çünkü elindeki tohumun ürüne dönüşmesi bir mucize değildir, alın teridir, emektir, çabadır. Günün sonunda tohum başak verip sofraya ulaştığında huzur, bereket, kardeşlik doğar” diye konuştu. “İKİNCİ ADIMIMIZ SULAMA YATIRIMLARI…” Şahin, ikinci adımlarının sulama yatırımlarını tamamlamak olduğunu dile getirerek, “Akıllı tarımla ata tohumlarını toprağa yeniden kazandırmak istiyoruz. Araban’da Edes tohumunu kullandık. Verim 300 kilodan 600 kiloya çıktı, hatta 800’e kadar çıkabilir. Çiftçinin cebinin rahatlaması, sofralara huzur gelmesi lazım. Siz rahatlayınca esnaf rahatlıyor, esnaf rahatlayınca sanayi nefes alıyor” ifadelerini kullandı. Geçen yıl 15 Ocak’ta 65 projenin Cumhurbaşkanlığınca yatırım programına alındığını söyleyen Şahin, “Bunların arasındaki en önemli projeler su projeleriydi. Bir diğer önemli konu da sözleşmeli tarım. Sanayicimiz ham maddeyi Afrika’dan getirmek zorunda kalmamalı. Bizim topraklarımızda yetişen mercimeğin, nohudun kokusu, lezzeti, özü bambaşkadır. Ata tohumuna dönmeliyiz” diye konuştu. Şahin çiftçinin ve üreticinin emrinde olduklarını belirterek, “Tarım bütçemizin yüzde 10’unu size ayırıyoruz, çünkü bu bir kardeşlik meselesidir. Birlikte varız, birlikte güçlüyüz. İyi günde, kötü günde kader birliği yaptık” dedi. VALİ YARDIMCISI KAPTAN: “MAZOT DAĞITIMININ ÜRETİME SAĞLADIĞI KATKIYI VERİLERLE GÖRÜYORUZ” Gaziantep Vali Yardımcısı Hüseyin Kaptan ise, mazot desteği programında yaptığı konuşmada çiftçilere verilen desteğin önemine dikkati çekerek, “ Kaptan, “Bir destek programında daha bir aradayız. Geçen yıldan bu yana verilen desteklerde çiftçi bazında yüzde 30’luk bir artış gerçekleşmiş. Çiftçi sayısının 46 bine ulaşması, geçen seneye göre yüzde 30’luk bir artışı ifade ediyor. Alan itibarıyla da yüzde 5 oranında bir artış görülmüş durumda. Bu veriler, üretime ne kadar katkı sağlandığını ve üretimin ne kadar teşvik edildiğini açıkça gösteriyor.” İL PROTOKOL ÜYELERİNDEN PROJEYE ÖVGÜ! Oğuzeli Belediye Başkanı Bekir Öztekin, Yavuzeli Belediye Başkanı Mehmet Kaya, Tarım ve Orman İl Müdürü İbrahim Sağlam, MHP İl Başkanı Mustafa Bozgeyik, AK Parti İl Başkan Vekili Memik Terlemez ile Gaziantep Ziraat Odaları İl Koordinasyon ve Şehitkamil Ziraat Odası Başkanı Cuma Yiğit, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin çiftçilere sağladığı desteğin üreticiler için son derece kıymetli olduğunu vurgulayarak, kırsal kalkınma modelinde Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçirdiği bu projenin örnek teşkil ettiğini ifade etti. MAZOT DESTEĞİ ALAN ÇİFTÇİLERİN YÜZÜ GÜLÜYOR Mazot desteğinden yararlanan çiftçi ve aynı zamanda Oğuzeli Altınyurt Mahallesi Muhtarı Salih Bozgeyik ile kadın çiftçi Mine Özateş, yapılan mazot desteğinin üreticinin mahsul veriminde önemli bir payı olduğunu belirterek, emeği geçen başta Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin olmak üzere tüm ekibe teşekkür etti. Konuşmaların sonrasında Başkan Fatma Şahin ve protokol üyeleri, akaryakıt istasyonunda üreticilerin iş araçlarına akaryakıt dolumu yaparak, günün sonunda hatıra fotoğrafı çektirdi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Şarj Sektörü Artan Elektrikli  Araç Satışlarına Hızla Ayak Uydurdu! Haber

Şarj Sektörü Artan Elektrikli Araç Satışlarına Hızla Ayak Uydurdu!

Güncel elektrikli araç pazarı gelişiminin yanında, şarj sektörünün nihai konumu hakkında önemli değerlendirmelerde bulunan Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, “Bu tablo, Türkiye’nin elektrikli araç pazarında Avrupa’nın en dinamik ülkelerinden biri haline geldiğini bizlere gösteriyor. 2024’te otomotiv pazarının yaklaşık yüzde 27’sini oluşturan hibrit ve elektrikli araçların toplam payının, 2025 sonunda yüzde 30’un üzerine çıkması bekleniyor. Yerli üretici Togg’un lokomotif etkisi, ABD’li (Tesla) ve Çinli markaların (özellikle BYD) agresif girişleri, bu büyümenin başlıca itici güçleri arasında ve bu rekabet sektöre yeni dinamikler katıyor.” şeklinde konuştu. Diğer yandan enerji altyapısı tarafında da dikkat çekici gelişmeler olduğunu aktaran Koca, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın “Elektrikli Araçlar için Hızlı Şarj Altyapısı Destek Programı” kapsamında bu yıl 81 ilde 529 yeni hızlı şarj ünitesine destek sağlandı. Bu kapsamda yaklaşık 1 milyar TL’lik yatırımın 300 milyon TL’si hibe olarak açıklandı. Ayrıca YEK-G sertifikalı “yeşil şarj” noktaları sayesinde, istasyonlarda yenilenebilir enerji kullanımının yaygınlaşması yönünde önemli adımlar atılıyor. Yatırımcı bir şirket olarak bunu çok değerli buluyoruz.” dedi. Hedef 2026’da Güçlü 1000 soket Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, Türkiye’nin şarj altyapısındaki hızlı gelişimini “dijital dönüşümün enerjiyle birleştiği bir dönem” olarak tanımladı: “Elektrikli araç ekosistemi, yalnızca araç satışlarındaki artışla değil, kullanıcı deneyimi ve güvenilir altyapı ile büyüyebilir. Biz Ovolt & Sharz.net olarak, bugün 570’in üzerinde soketle faaliyet gösteriyoruz. OPET ile stratejik iş birliğimiz sayesinde 2026’da 1000’in üzerinde güçlü (kapasitesi yüksek) sokete ulaşarak, her segment için en erişilebilir ve güvenilir şarj ağını oluşturmayı hedefliyoruz.” Koca, ayrıca sektörün geleceğini belirleyecek en önemli unsurun şarj hızına erişim ve enerji verimliliği olduğunu özellikle vurguladı: “Şarj altyapısının yaygınlaşması kadar, hızlı şarj (DC) istasyonlarının adil ve verimli dağılımı da çok kritik. Kullanıcı güveni, fiyat şeffaflığı, veri paylaşımı ve sürdürülebilir enerji kullanımı bu dönüşümün bel kemiğini oluşturuyor.” Ovolt & Sharz.net, mobil uygulama üzerinden doluluk durumu takibi, şeffaf fiyatlandırma, 7/24 teknik destek ve yenilenebilir enerjiyle çalışan şarj noktalarıyla kullanıcı deneyimini sadeleştirmeyi hedefliyor. Ayrıca Müşteri Memnuniyeti ve Güvenliği için elektrikli araç şarj deneyimini IoT tabanlı alarm sistemleri, kamera izleme ve 7/24 personeli olan OPET akaryakıt istasyonlarıyla birleştirip, uzaktan izleme ve sigorta destekli koruma altyapıları ile sektörün güvenlik standartlarını yükseltmeyi amaçlıyor. “Şarj altyapısındaki dönüşüm tüm hayatımızı değiştirecek” Türkiye’nin 310 bini aşan elektrikli araç parkı, önümüzdeki dönemde 500 bin sınırına yaklaşırken; şarj sektörü de artık yalnızca enerji değil, sürdürülebilir ulaşımın temel omurgası olarak konumlanıyor. Hakan Koca, “Bizim için şarj altyapısı, mobilitenin değil yaşamın dönüşümüdür. Şarj altyapısındaki dönüşüm ile tüm hayatımız yıllar içinde değişecek. Ovolt & Sharz.net bu dönüşümün güvenilir omurgası olmayı sürdürmeyi istiyor.” ifadeleriyle konuşmasını tamamladı. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Nurten Öztürk, Dünyada İlk Kez Verilen “Yılın Sosyal Etki Lideri” Altın Stevie Ödülü’nü Alan İlk İsim Oldu Haber

Nurten Öztürk, Dünyada İlk Kez Verilen “Yılın Sosyal Etki Lideri” Altın Stevie Ödülü’nü Alan İlk İsim Oldu

OPET, The Stevie Awards’un en geniş ödül programı “The International Business Awards (IBA)-2025”te önemli bir başarıya imza atarak, 1 Altın ve 4 Bronz Stevie Ödülü’nün sahibi oldu. "İş dünyasının Oscarı" olarak görülen Stevie Ödülleri kapsamında, OPET bu yıl enerji sektöründeki yenilikçi yaklaşımını ortaya koyan “Akıllı İstasyon” konseptiyle “Company of the Year - Energy – Large /Yılın Şirketi – Enerji (Büyük Ölçek)” kategorisinde Bronz Stevie Ödülü’ne layık görüldü. OPET’in çeyrek asırdır sürdürdüğü ve sosyal sorumluluk alanında bir dönüm noktası olan “Temiz Tuvalet Kampanyası” da 3 ayrı kategoride ödül aldı. Kampanya, “Achievement in Corporate Social Responsibility/Kurumsal Sosyal Sorumlulukta Başarı”, “Corporate Social Responsibility Program of the Year in Europe/Avrupa’da Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Programı” ve “Sustainability Service of the Year in Europe /Avrupa’da Yılın Sürdürülebilirlik Hizmeti” dallarında Bronz Stevie ödülleri kazandı. OPET’in 25 yıldır aralıksız devam ettirdiği kampanya yalnızca Türkiye’de değil, dünya genelinde de sürdürülebilirlik ve toplumsal fayda anlayışının örneklerinden biri olarak öne çıktı. 10 Ekim 2025 tarihinde Lizbon’da yapılan törende OPET adına ödülleri Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Lideri Gül Altan aldı. OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk de toplumsal duyarlılığı iş dünyasının merkezine taşıyan vizyoner liderliğiyle, bu yıl ilk kez verilen ve alanında en prestijli unvanlardan biri olarak kabul edilen “Social Impact Leader of the Year – Yılın Sosyal Etki Lideri” dalında Altın Stevie Ödülü kazandı. Türkiye’de bir temizlik devrimi yaratan Temiz Tuvalet Kampanyası başta olmak üzere 13 uzun soluklu sosyal fayda projesini yaratan ve Türkiye adına bu önemli ödülü almaktan gurur duyduğunu belirten Öztürk “Ben insan için çalışıyorum, sevgi için, barış için ve daha aydınlık günler için çalışıyorum. İş insanı olarak bizlere düşen en önemli görev toplumsal sorunlara kayıtsız kalmamak, işimizin gücünü çözümün bir parçası haline getirebilmek” dedi ve tüm liderlerin de bu şekilde davranması gerektiğinin altını çizdi. “ENERJİ SEKTÖRÜNÜN ÇEHRESİNİN DEĞİŞMESİNDE BÜYÜK KATKISI VAR” Program jürisi tarafından yapılan değerlendirmede; OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk’ün, sürdürülebilirlik alanındaki örnek projeleri ve uzun soluklu vizyonuyla sadece Türkiye’de değil, uluslararası düzeyde de büyük takdir toplayarak ödüle değer bulunduğuna işaret edildi. Jürinin değerlendirmesinde Öztürk’ün OPET’in yıllardır üst üste “en sevilen”, “en itibarlı”, “superbrands” gibi pek çok ödüle değer bulunmasında ve enerji sektörünün çehresinin değişmesinde büyük katkısı olduğunun altı çizildi. Stevie Awards, her yıl 70’in üzerinde ülkeden 15 binin üzerinde başvuru alıyor. Stevie Awards ödül programları arasında en bilineni olan International Business Awards (IBA), 2002 yılından bu yana ödül organizasyonları konusunda uzmanlaşmış Stevie Awards'un 9 ödül programından biri olarak öne çıkmakta. 2025 yılında 22 ana kategori ve 661 alt kategoride verilen ödüller, iş dünyasının en saygın uluslararası başarı göstergelerinden biri olarak kabul ediliyor. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.