Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Sanayi Odası

Kapsül Haber Ajansı - Sanayi Odası haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sanayi Odası haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İzeltaş Dünya Motosurf Şampiyonası İkinci Kez Türkiye’de Haber

İzeltaş Dünya Motosurf Şampiyonası İkinci Kez Türkiye’de

Prestijli organizasyon öncesinde tanıtım toplantısı, İzmir Swissotel Büyük Efes’te geniş bir katılımla gerçekleştirildi. Toplantıya; AK Parti İzmir Milletvekili Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu, Konak Kaymakamı Ediz Sürücü, Çeşme Kaymakamı Mehmet Maraşlı, Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Mehmet Sadık Vefa, Asbaşkan Mahmut Nedim Akülke, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancıları, İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürü Murat Eskici’nin yanı sıra yerli ve yabancı sporcular ile çok sayıda basın mensubu katıldı. Türkiye Motosiklet Federasyonu desteği ve İzeltaş sponsorluğunda gerçekleştirilecek şampiyona, Ege kıyılarında adrenalin dolu anlara sahne olacak. Organizasyon, spor turizmine katkı sağlamanın yanı sıra Türkiye’nin uluslararası alandaki tanıtımına da önemli bir değer katacak. 2023 yılında yalnızca 7 sporcu ile başlayan motosurf serüveni, 2026 yılı itibarıyla 55 profesyonel sporcuya ulaşarak büyük bir gelişim kaydetti. Türk sporcular, dünya şampiyonalarında ay-yıldızlı bayrağı gururla dalgalandırmaya devam ediyor. Dünya Motosurf Şampiyonası; Türkiye’nin yanı sıra Slovakya, Çekya, İsveç, İspanya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Çin gibi ülkelerde de düzenlenerek uluslararası ölçekte büyümeyi sürdürüyor. Türkiye’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilecek şampiyonada ülkemizi 14 sporcu temsil edecek. Toplamda ise yaklaşık 100 sporcunun yarışması bekleniyor. Şampiyonada mücadele edecek Türk sporcular şu şekilde: Master Kategorisi: Murat Yorgancılar (Milli Takım Kaptanı), Osman Sedat Erus, Efe GürsoyStock Kategorisi: Behiç Ender Yorgancılar, İsmail Kaptanoğlu, Ferhat Tuncay, Muhammed Aras Çiğdem, Ali Ülgen Nağış, Selim Işık, Kuzey AltuğJunior Erkekler: Sani Ateş Erus, Artur GezerKadınlar Kategorisi: Viktoriia Çağatay, Bihan Koyunpınar Ay-yıldızlı sporcularımız, Çeşme’nin turkuaz sularında kıyasıya mücadele ederek izleyicilere unutulmaz anlar yaşatacak. Kasapoğlu: “İzmir Sporla Bir Dünya Markası Olmaya Devam Ediyor” Ak Parti İzmir Milletvekili Dr. Mehmet Kasapoğlu toplantıda yaptığı konuşmada, “İzeltaş Dünya Motosurf Şampiyonası vesilesiyle bir arada olmaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Bu önemli organizasyonun hayata geçirilmesinde emeği geçen federasyonumuza, destekçilerimize, sponsorlarımıza ve tüm paydaşlara teşekkür ediyorum. Yarışlara katılan tüm sporcularımıza, özellikle ülkemizi temsil eden yıldız sporcularımıza ve misafir sporculara gönülden başarılar diliyorum. Bu tür uluslararası organizasyonlar, İzmir’in ve ülkemizin tanıtımı açısından son derece kıymetlidir. Aynı zamanda bu organizasyonlar, sahip olduğumuz potansiyeli dünyaya göstermek için önemli bir fırsattır. İnanıyorum ki İzmir, sahip olduğu güçlü altyapı, kurumlar arası iş birliği ve spor sevgisiyle önümüzdeki süreçte çok daha büyük başarılara imza atacaktır. Türkiye, son yıllarda Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde spor alanında büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Ülkemizin dört bir yanında inşa edilen modern tesisler ve güçlü altyapı, bu gelişimin en somut göstergesidir. Bu yatırımlar, sporun geleceği adına güçlü bir temel oluşturmaktadır. Ancak şehirler yalnızca altyapıdan ibaret değildir. Spor, sanat ve kültürle birlikte şehirlerin ruhunu besleyen en önemli unsurlardır. Bu anlamda İzmir; sanayisi, ticareti, turizmi, kültürü ve sporu ile bir dünya markasıdır. Aynı zamanda güçlü kulüpleri, yetiştirdiği sporcular ve ev sahipliği yaptığı organizasyonlarla bir spor şehridir. Sporu bir yaşam tarzı haline getirmek son derece kıymetlidir. Çünkü spor yalnızca fiziksel bir aktivite değil; aynı zamanda birleştiren, dönüştüren ve toplumları bir araya getiren güçlü bir olgudur. Bu yönüyle spor, aynı zamanda çok önemli bir endüstridir. Bizler de sporun gelişmesi ve çıtasının daha yukarılara taşınması adına çalışmalarımıza kararlılıkla devam ediyoruz” dedi. Vefa: “İzmir Spor Turizmi İçin Önemli Bir Merkez” Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Mehmet Sadık Vefa toplantıda yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullandı: “İzeltaş Dünya Motosurf Şampiyonası’nı Türkiye’de ikinci kez, İzmir’de gerçekleştirmekten federasyonumuz adına büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. Bu organizasyonun ülkemizde yapılmasına öncülük eden Sayın Bakanımız Dr. Mehmet Kasapoğlu’na ve katkılarından dolayı İzeltaş ailesine teşekkürlerimizi sunuyoruz. Şampiyonanın ülkemizin spor turizmine önemli katkılar sağlayacağına yürekten inanıyorum.” Özgener: “Bu organizasyonun her yıl büyüyerek devam edeceğine inanıyorum” İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Bir spor sevdalısı olarak, böylesi organizasyonların hem sporun gelişimine hem de şehir ve ülke tanıtımına sağladığı katkıları yakından bilen biri olarak İzmir’in bu önemli etkinliğe ev sahipliği yapmasını büyük bir şans olarak görüyorum. Emeği geçen başta federasyonumuz, İzeltaş ve Genel Müdürü, aynı zamanda sporcumuz olan Murat Yorgancılar olmak üzere herkese teşekkür ediyorum. Bu organizasyonun her yıl büyüyerek devam edeceğine inanıyorum” dedi. Yorgancılar: “Türk bayrağının gururla dalgalandığını görmek bizler için büyük bir onur” Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar konuşmasında “Uluslararası arenada gerçekleştirilen yarışlarda Türk bayrağının gururla dalgalandığını görmek bizler için büyük bir onur. Geçtiğimiz yıl bu organizasyonun başarıyla gerçekleştirildiğine hep birlikte şahit olduk. Bu yıl ise tecrübe ve birikimin de katkısıyla çok daha başarılı bir organizasyon olacağına inanıyorum. Her yıl üzerine koyarak ilerleyen bu tür organizasyonlar, eksiklerin giderilmesi ve deneyimlerin artmasıyla birlikte daha da güçleniyor. Bizlerin görevi, bu tür organizasyonları ve spor branşlarını daha ileriye taşımak, büyütmek ve geliştirmek. Çünkü spor; birliktir, emektir ve geleceğe yapılan önemli bir yatırımdır” dedi. İzeltaş Dünya Motosurf Şampiyonası, hem spor hem de turizm açısından Türkiye’nin uluslararası arenadaki gücünü bir kez daha ortaya koymaya hazırlanıyor. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Anadolu’nun En Büyük Teknoloji Festivalinde Ödüller Sahiplerini Buldu Haber

Anadolu’nun En Büyük Teknoloji Festivalinde Ödüller Sahiplerini Buldu

Selçuklu Belediyesi, Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ve İnnoPark iş birliğinde düzenlenen TEKNOSEL 2026 Teknoloji Festivali dereceye giren öğrencilerin ödüllerinin verilmesiyle son buldu. Festivalin ilk üç günlük etabı Selçuklu Belediyesi Uluslararası Kapalı Spor Salonu’nda robot yarışmalarıyla; ikinci etabı ise teknoloji yarışmalarının kıyasıya rekabetinin sahne olduğu ve her yaştan insana hitap eden etkinliklerle birlikte Selçuklu Kongre Merkezi’nde gerçekleşti. Böylelikle gençler teknoloji alanında yarışırken etkinlik alanına gelen ziyaretçiler festivale eşlik etti. Festivalin son gününde ise düzenlenen törende her iki etabın dereceye giren yarışmacıları ödüllerine kavuştu. Selçuklu TEKNOSEL 2026 Teknoloji Festivali’nde Serbest ve Özel kategorilerde toplam 120 takım, Gazze temalı yapay zeka film yarışmalarında 20 finalist takım, mBlock kodlama yarışmalarında 355 takım ve robot yarışmalarında 7 kategoride 567 takımın yer alarak teknoloji yolculuğunu sürdürdü. Başkan Pekyatırmacı: “Cumhurbaşkanımızın gösterdiği Türkiye Yüzyılı hedefine inşallah biz bu gençlerimizle ulaşacağız” Bu başarıların bir başlangıç olacağının altını çizerek sözlerine başlayan Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı: “Biz burada bir tohum atıyor, bir temel atıyoruz. Bu attığımız tohumların meyvelerini inşallah hep birlikte önümüzdeki süreçte yiyeceğiz diyorum. Ama ödül alanların dışında bu yarışmaya katılan gençlerimiz, idarecilerimiz, öğretmenlerimiz sakın ha üzülmesinler. Burada herkes birinci, herkes birincilik ödülüne layık. Tüm takımlarımızı, tüm ekiplerimizi ayrı ayrı tebrik ediyorum. Şükrediyorum çünkü Konyamızda ne yaparsak çok büyük ilgi görüyor. Özellikle gençlerimiz için yaptığımız her şeyin karşılığını kat kat fazlasıyla alıyoruz. Sporla, sanatla, kültürle, eğitim faaliyetleriyle ilgili olsun her yaptığımız çalışmanın karşılığını kat kat fazlasıyla alıyoruz. Gençlerimiz, ailelerimiz, eğitimcilerimiz, üniversitelerimiz, akademisyenlerimiz, kurumlarımız, ilgili herkes kendi alanında üzerine düşen görev neyse bunu iyi şekilde yerine getiriyor, gayret ediliyor. Bu manada TEKNOSEL hakikaten Anadolu'nun en büyük teknoloji festivali olarak büyük bir ödülü hak ediyor. Ben Konyamızdan her alanda çok önemli akademisyenleri çok önemli bilim adamlarını, çok önemli ilim adamlarını, sporcuları, sanatçıları yetiştireceğimize inanıyorum. Bu anlamda gençlerimize, gençlerimize ilgi gösteren ailelerimize güveniyorum, velilerimize güveniyorum, gençlerimizi yetiştiren idarecilerimize güveniyorum, hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın gösterdiği Türkiye Yüzyılı hedefine inşallah biz bu gençlerimizle ulaşacağız. Onların elinde Türkiye yükselecek, Türkiyemizi her alanda ileriye taşıyacağız.” ifadelerini kullandı. “Gençlerimiz için her şeyi yapmaya hazırız” Gençlere olan güvenini bir kez daha vurgulayan Başkan Pekyatırmacı: “Bugün burada ödül alan gençlerimiz ilkokul, ortaokul, lise, üniversite seviyesinde hepsi pırıl pırıl ve geleceğe dair bize çok büyük ümitler veriyorlar. Yeter ki biz onlara fırsat verelim. Yeter ki biz onların önünü açalım. İşte Bayraktar kolaylıkla ortaya çıkmadı. Uzun yılların mücadelesiyle ortaya çıktı ve bugün Türkiye'mizde savunma sanayinin öncüsü ve lideri olmakla kalmıyor bütün dünyaya savunma sanayi alanında üretebilen satış yapabilen devasa bir kuruma, devasa bir firmaya dönüşüyor. Ama Bayraktar bugünlere gelinceye kadar çok zorlukları yaşadı. Önünde çok engeller kondu, engelleri aşarak geldi, zorlukları aşarak geldi, mücadele ederek geldi. Bugün gençlerimizin önünde hiçbir engel yok. Gençlerimiz için her şeyi yapmaya hazırız. İl Jandarma Komutanımız aramızda bu TEKNOSEL programımızda çok büyük katkıları oldu kendisine özellikle teşekkür ediyorum ekibine özellikle teşekkür ediyorum. Burada savunma sanayimizin geldiği noktayı tüm vatandaşlarımıza ekipleri gösterdiler. İl Emniyet Müdürlüğümüzün çok önemli katkıları oldu. Özellikle il emniyet müdürümüze şahsında tüm ekibine teşekkür ediyorum. Savunma sanayinde, narkotikte, arama kurtarmada geldiğimiz noktayı burada tüm ziyaretçilerimize, vatandaşlarımıza gösterdiler. Bugün artık devletimizin tüm kurumları bir arada tüm kurumları iş birliği içerisinde. O yüzden gençlerimizin önünde hiçbir engel yok. Biz onlara fırsat verdiğimiz sürece yapamayacakları hiçbir şey yok. Sanayi Odası Başkanımız burada kendisine teşekkür ediyorum özellikle teknolojiye dayalı üretilen projelerde ben eminim ki sanayi odamız KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanlığımızla İnnoParkımızla birlikte buradaki projelerimize sahip çıkacaklar onlara destek verecekler. Üniversitelerimiz aynı şekilde işte burada tüm üniversitelerimizden gençlerimiz var. Değerli idarecilerimizin katkılarıyla bu çalışmaları yapıyorlar, yürütüyorlar. O yüzden artık Türkiye'de önümüzde hiçbir engel yok. Bütün engelleri kaldırıyoruz ve üreten, geleceğe yön veren gençlerimizi inşallah hep birlikte yetiştiriyoruz. Ben tekrar tüm yarışmacı ekiplerimizi, takımlarımızı, gençlerimizi, değerli hocalarımızı ayrı ayrı tebrik ediyorum. Jüri üyelerimize teşekkür ediyorum. Çok özverili bir şekilde bu müsabakalarda, yarışlarda çok titiz bir şekilde değerlendirmeleri yaptıkları ve bugün ödül töreninde gençlerimize bu fırsatı verdikleri için. Milli Eğitim Müdürlüğümüzle çok önemli işbirlikleri yapıyoruz ve gençlerimize hakikaten çok önemli katkıları sunuyoruz. Bu anlamda TEKNOSEL yarışlarında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzün çok önemli katkıları var çok özverili, gayretli çabaları, çalışmaları var. Başta İlçe Milli Eğitim Müdürümüz olmak üzere tüm ekibine özellikle teşekkür ediyorum bu yarışmalarda sundukları katkılar ve gayretleri için.” şeklinde konuştu. “Önümüzdeki günlerde Konya’da Girişimcilik Ofisi hayata geçecek” Konya’da bir ilk olarak Girişimcilik Ofisi’nin hayata geçirileceğini duyuran Başkan Pekyatırmacı: “İnşallah önümüzdeki günlerde İnnoPark'ımızla Konyamızda ilk defa girişimcilik ofisini hayata geçiriyoruz. Buradan onun da müjdesini vermiş olalım. Gençlerimiz artık ürettikleri projeleri girişimcilik ofisinde katma değerli bir ürüne dönüştürebilecek fırsatı da yakalamış olacaklar. Tüm üniversite, ortaokul, lise seviyesindeki gençlerimize inşallah girişimcilik ofisinde sürekli destek olacağız. Bu manada İnnoPark Genel Müdürümüze şahsında tüm ekibine teşekkür ediyorum. KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanlığımız zaten her alanda katkı sunuyor. Hem üretimle ilgili hem istihdamla ilgili tarımsal alanda, hayvancılık üretiminde, sanayi üretiminde, belediyecilik hizmetlerinde, sosyal faaliyetlerde çok geniş kapsamlı alanlarda çalışmalar üretiyor. Burada TEKNOSEL yarışmalarında KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanlığımızın çok önemli katkıları var. Yine ben inanıyorum ki buradaki projelerden burada ödül alsın almasın hiç önemli değil. Projelerin hepsi elimizin altında. Hepsi kitapçığın içerisinde ve projelerin hepsi merceğin altında. KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanlığımız da az önce başkanımız da ifade etti. İnşallah bu projelerden hayata geçebilecek, uygulanabilecek projelerin tamamıyla ilgili çalışma yapacaklar ve inşallah bu projelerden bu yeni fikirlerden çok değerli ürünler ortaya çıkacak. Her alanda bunlardan istifade etmiş olacağız. Ben KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanımız şahsında tüm ekibine özellikle teşekkür ediyorum. Bizlere sundukları katkılardan ötürü. Tekrar tüm ekiplerimizi gençlerimizi tebrik ediyorum takdir ediyorum. Alınan ödüller hayırlı olsun diyorum. Projelerimiz bir kitapçık halinde her yıl olduğu gibi bu yılda inşallah yayınlanacak ve o kitapçıktan bizler de tüm sanayi ekibimizde akademi kuruluşlarımız da faydalanacaklar ve önümüzdeki yıllarda da inşallah TEKNOSEL’imizi daha yukarıya taşıyarak geliştirerek devam ettireceğiz.” Şeklinde konuştu. KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanı Karakoyunlu: “Gençlerimiz her yıl daha ileri seviyelere çıkıyorlar” KOP Bölge Kalkınma İdare Başkanı Murat Karakoyunlu TEKNOSEL 2026 Teknoloji Festivali’nin çok ciddi bir emeğin ürünü olduğuna dikkat çekerek: “ Başta Selçuklu Belediye Başkanımıza ve bu organizasyonda emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Geçen sene yapmış olduğumuz çalışmada çok güzel etkinlikler vardı ama bu sene üstüne katmış gençler daha yeni işler yapmışlar. Daha da geliştirmişler projelerini. Biz geçen senede birkaç projeyi tespit etmiştik. Bu senede yine elimizde haznemiz dolu bir şekilde inşallah kurumlarımıza döneceğiz. Daha sonra o arkadaşlarımızla irtibat kuracağız. Sahada uygulayabileceğimiz halihazırda yabancı kaynaklı, yabancı menşeili ürünler olarak üretilmiş olan teknolojileri, ürünleri bölgemizde kullanmaya devam ediyorduk. Ama bundan sonra baktık ki bu gençler çok ileri gitmişler, devam ediyorlar. İnşallah onlardan birkaç projeyi de yerli ve milli teknolojik ürünler olarak bu gençlerimizin alın teri olarak yakaladık ve önümüzde uygulamaya devam edeceğiz. Ben bütün katılımcıları, bütün gençlerimizi tebrik ediyorum.” şeklinde konuştu. Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürü Sağdıç: “Teknolojinin kalbi Selçuklu’da attı” Teknolojinin kalbinin altı gün boyunca Selçuklu’da attığını ifade eden Selçuklu İlçe Milli Eğitim Müdürü Sami Sağdıç: “Öğrencilerimiz hem robotlarını kıyasaya yarıştırdılar hem de burada Selçuklu Kongre Merkezi'nde teknoloji zirvesi diyebileceğimiz projelerini jürimizin beğenisine sundular. Bu teknoloji festivalimizde emeği geçen tüm danışman öğretmenlerimize, ilçe milli eğitim müdürlüğü ekiplerimize, paydaş kurumlarımıza KOP, Bölge İdaresi Başkanlığımıza, İnnoPark'a, Selçuklu Belediyemize ve özellikle TEKNOSEL'in mimarı olan Selçuklu Belediye Başkanımız Sayın Ahmet Pekyatırmacı'ya huzurlarınızda teşekkür ediyorum.” diye konuştu. Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Koru: “Cumhurbaşkanımızın açtığı vizyonu evrensel bir niteliğe dönüştüren gençlerimizi tebrik ediyorum” Çalışkan ve üretken gençlerle bir arada olmaktan duyduğu memnuniyeti ifade eden Konya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Murat Koru: “Kıymetli Cumhurbaşkanımızın açmış olduğu vizyonu evrensel bir niteliğe dönüştüren elhamdülillah bu genç kardeşlerimizle beraber bizler de Konya'da Büyükşehir Belediyemizle, ilçe belediyelerimizle, üniversitelerimizle, akademi dünyamızla, sivil toplum kuruluşlarımızla, merkezi idaremizin kuruluşlarıyla beraber halkta bu vizyonun bayrak taşıyıcısı olarak şehrimizi yönetmeye, idare etmeye talip oluyoruz yarışmalarda derece elde eden ve katılan tüm öğrencilerimizi tebrik ediyorum.” dedi. Meram Kaymakamı ve Selçuklu Kaymakam Vekili Bayram Yılmaz, İl Jandarma Komutanı Cemil Lütfi Ersöz ve İnnoPark Genel Müdürü Ali Kahraman da öğrencilere ödüllerini takdim ederek projeleri ve başarıları sebebiyle onları tebrik ettiler ve organizasyonda emeği geçen kurumlara teşekkür ettiler. TEKNOSEL 2026 Teknoloji Festivali Ödül Töreni’ne Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, Meram Kaymakamı ve Selçuklu Kaymakam Vekili Bayram Yılmaz, KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Murat Karakoyunlu, Konya İl Jandarma Komutanı Cemil Lütfi Özkul Konya Sanayi Odası Başkanı Mustafa Büyükeğen, İnnoPark Genel Müdürü Ali Kahraman, Selçuk Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Dekanı Humar Kahramanlı Örnek, Selçuklu Belediyespor Kulübü Başkanı Mustafa Yavuz Tezcan, Selçuklu Belediye Meclis Üyesi Ayşe Lütfiye Poçanoğlu, öğretmenler öğrenciler ve aileleri katıldı. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Bilimin Kalbi Sazova’da Atacak Haber

Bilimin Kalbi Sazova’da Atacak

Eskişehir, bilim ve teknoloji kültürünü topluma yayma vizyonunda dev bir adım daha attı. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Kent Tarihi, Tanıtımı ve Turizm Dairesi Başkanlığı Tematik Merkezler Şube Müdürlüğü ekibi tarafından hazırlanan TÜBİTAK-4007, 11. Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında en üst lig olan Bilim Festivali statüsünü kazanarak, şehrin eğitimdeki öncü rolünü taçlandırdı. Geçtiğimiz yıl 35 bini aşkın katılımcıyla rekor kıran bilim yolculuğu, bu sene TÜBİTAK’ın desteğiyle çok daha güçlü bir marka haline geliyor. Eskişehir Bilim Deney Merkezi ve Sabancı Uzay Evi öncülüğünde hazırlanan organizasyonun yürütme ekibinin yüzde 57,1’i alanında uzman akademisyenlerden oluşuyor. Bilimsel niteliği en üst düzeyde olan festival, bilginin en saf halini doğrudan halkla buluşturmayı hedefliyor. Bu tarihi başarı, sadece bir proje kazanımı olmanın ötesinde Eskişehir'in birleştirici gücünü de bir kez daha gözler önüne serdi. Dev organizasyon Eskişehir Valiliği, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ), Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ), İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı ve AFAD gibi kamu kurumlarını bir araya getirdi. Tepebaşı ve Odunpazarı belediyelerinin yanı sıra Eskişehir Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü (EOSB), Eskişehir Sanayi Odası (ESO), Eskişehir Ticaret Odası (ETO), ATAP, ETTOM ve ESTÜ-TTO gibi sanayi ve teknoloji devleri de bu ekosisteme dâhil oldu. Projenin toplumsal gücü ise TEMA, TEGV, LÖSEV, AKUT, Kızılay ve Yeşilay gibi köklü sivil toplum kuruluşlarının tek bir amaç için kenetlenmesiyle zirveye ulaştı. 2’den 92’ye yaşam boyu öğrenme mottosuyla hazırlanan festival, öğrenmenin sınırlarını ortadan kaldırarak kuşağından bağımsız her vatandaşı bu keşfe ortak olmaya çağırıyor. Niceliksel gücünü akademik disiplinle harmanlayan Bilimfest Eskişehir bünyesinde tam 73 farklı etkileşimli atölye kurgulandı. Ufuk açıcı söyleşilerden göz kamaştıran bilim gösterilerine, güneş gözlemlerinden merak uyandıran istasyonlara kadar bilimin her halini şehre taşıyacak olan organizasyon, 51 bin 70 kişilik, iddialı bir katılımcı hedefiyle topyekûn bir bilim hareketi başlatıyor. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, geleceği bilimle şekillendirmek ve bu gurur tablosuna ortak olmak isteyen tüm vatandaşları 3 gün sürecek bu büyük coşkuya davet ediyor. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Adil Pelister Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Adaylığını Açıkladı Haber

Adil Pelister Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Adaylığını Açıkladı

Adaylık açıklamasında Türk ihracatçısının dinamizmine ve üretim gücüne vurgu yapan Adil Pelister, TİM’i daha katılımcı, çözüm odaklı ve proaktif bir yapıya kavuşturmayı hedeflediğini belirtti. Pelister, yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Küresel ticaretin yeniden şekillendiği, sürdürülebilirlik ve dijitalleşmenin ana eksen olduğu bir dönemden geçiyoruz. İKMİB çatısı altında sektörümüzle birlikte yakaladığımız başarı grafiğini ve edindiğimiz tecrübeyi, şimdi tüm ihracat ailemizin hizmetine sunmak için yola çıkıyoruz. TİM, ihracatçının her sorununda anında çözüm üreten ve politika geliştiren bir güç merkezi olacaktır. Önümüzdeki günlerde vizyonumuzu ve projelerimizi kapsamlı şekilde duyuracağız.” Adil Pelister Hakkında: 1962 yılında İstanbul’da doğan Adil Pelister, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Kimya Mühendisliği Bölümü’nü 1983 yılında başarıyla tamamladı. Evli ve iki çocuk sahibi olan Adil Pelister, 1987 yılında Beta Kimya San. ve Tic. A.Ş.’yi kurdu. Nisan 2018’de İKMİB Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine seçilen Pelister, iki dönem boyunca kimya sektörünün ihracatının gelişmesi için çalıştı. Sektör bu dönemde Türkiye’nin en çok ihracat yapan ikinci sektörü konumuna yükseldi. Nisan 2026’da görevi Sn. V. İbrahim Aracı’ya devreden Pelister, halen İKMİB Yönetim Kurulu Üyeliği ve TİM Başkanvekilliği görevlerini yürütüyor. 43 yıldır Kimya Mühendisliği yapan Pelister’in ayrıca şu üyelikleri bulunuyor; (DEİK), Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu Denetim Kurulu Üyesi DEİK- Birleşik Arap Emirlikleri İş Konseyi Yürütme Kurulu Üyesi (İTÜ) İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Mühendisliği Danışma Kurulu Üyesi ASAD (Aerosol Sanayicileri Derneği) Üyesi İstanbul Sanayi Odası Kimya Meslek Komitesi Üyesi Plastik Sanayicileri Derneği (PAGDER) Üyesi POLYDER- Poliüretan Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği Üyesi HİSİAD (Hırdavat Sanayici ve İş İnsanları Derneği) Üyesi Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Göktaş, Bursa’da Kadın Sanayici ve Girişimcilerle Buluştu Haber

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Göktaş, Bursa’da Kadın Sanayici ve Girişimcilerle Buluştu

Bursa’da gerçekleştirilen “Kadın Sanayici ve Girişimciler İstişare Toplantısı”na katılan Göktaş, kadınların üretim ve istihdamdaki rolünün güçlenmesinin Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınması için kritik öneme sahip olduğunu söyledi. Kadınların başarı hikâyelerinin yeni nesillere ilham olduğunu ifade eden Göktaş, kendi yurt dışı siyaset ve diplomasi deneyimini paylaşarak, “Kadın varsa her şey mümkün” dedi. Avrupa’nın ilk başörtülü milletvekili olarak yaşadığı zorlukları aktaran Göktaş, “Cam tavanları kırmak kolay değil ama azimle, sabırla ve kararlılıkla her engel aşılır” ifadelerini kullandı. Türkiye’de kadın iş gücüne katılım oranının 2002’de yüzde 27 iken bugün yüzde 37’ye ulaştığını belirten Bakan Göktaş, hedeflerinin bu oranı ilk aşamada yüzde 40’a çıkarmak olduğunu kaydetti. Kadınların eğitimden istihdama, girişimcilikten siyasete her alanda daha fazla destekleneceğini vurgulayan Göktaş, Aile Yılı kapsamında atılan adımları ve “Kadının Güçlenmesi Strateji Belgesi”ni hatırlattı. Kadın kooperatifleri, dijital okuryazarlık projeleri, özel sektör iş birlikleri ve bölgesel girişimcilik programlarına değinen Göktaş, “Kadın girişimcilerimizin yanındayız. Kadınların üretime, istihdama ve inovasyona katılımı sadece ekonomiye değil, toplumun geleceğine de yatırım anlamı taşıyor” diye konuştu. Bakan Göktaş, önümüzdeki yıl Türkiye’nin kadın liderlere yönelik küresel bir programa ev sahipliği yapacağını da duyurarak toplantıya katılan girişimcilere davette bulundu. Toplantıya Bursa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde, Bursa’daki kadın sanayici ve girişimcilerin yanı sıra sivil toplum temsilcileri de katıldı. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.