Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Vahap Seçer

Kapsül Haber Ajansı - Vahap Seçer haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Vahap Seçer haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Mersin Büyükşehir’in Tiyatro Kurslarında Perde Kursiyerler İçin Açıldı Haber

Mersin Büyükşehir’in Tiyatro Kurslarında Perde Kursiyerler İçin Açıldı

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin her yaştan Mersinli’yi sanatla buluşturduğu tiyatro kursları final yaptı. Aylar boyunca sahne disiplini, beden kullanımı, doğru ifade ve oyunculuk üzerine eğitim alan kursiyerler, hazırladıkları oyunları seyirciyle buluşturmanın heyecanını yaşadı. Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Şehir Tiyatrosu tarafından verilen tiyatro kursları, yılsonu gösterileriyle tamamlandı. 7-9 yaş ve 10-13 yaş grubu ‘Çocuklar için Drama Eğitimi’, 14-17 yaş grubu ‘Gençler için Tiyatro Kursu’ ve 18 yaş üzeri ‘Yetişkinler için Tiyatro Kursu’nda 8 ay boyunca eğitim alan kursiyerler, ayrı ayrı hazırlanan gösterilerle yalnızca bir oyun sahnelemedi; emeklerini, cesaretlerini ve sahne deneyimlerini de izleyiciyle paylaştı. Temel tiyatro eğitiminin yanı sıra; kendini ifade etme, ekip çalışması, özgüven ve sahne deneyimi kazanma fırsatı bulan 76 kursiyer, seyirciden büyük alkış aldı. Kursiyerlerden 7 kişi ise tiyatro serüvenine konservatuvar hazırlıklarıyla devam ediyor. Şehir Tiyatrosu’nun 2025-2026 sezonu boyunca çocuk, genç ve yetişkin tiyatro kurslarında eğitim alarak oyun sahneleyen yurttaşların başarılı bir süreç geçirdiğini söyleyen Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Sanatçısı ve Genel Sanat Yönetmeni Yardımcısı Ceren Özmen, birbirinden güzel oyunlarla sezonu sonlandırdıklarını belirtti. Kursiyerlerin, emek ve heyecanlarıyla harmanladıkları performanslarını sergilediklerini söyleyen Özmen, her zaman olduğu gibi, bu sanat yolculuklarında da yanlarında olan Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’e de teşekkür etti. Bu süreçte Bremen Mızıkacıları, Çehov Kısaları, Kabare ve Shakespeare Ansiklopedisi adlı oyunların sahnelendiğini kaydeden Özmen, katılım belgelerini alan kursiyerlerin böylece süreci tamamladıklarını belirtti. Bu süreçte Bremen Mızıkacıları, Çehov Kısaları, Kabare ve Shakespeare Ansiklopedisi adlı oyunların sahnelendiğini kaydeden Özmen, katılım belgelerini alan kursiyerlerin böylece süreci tamamladıklarını belirtti. Yılmaz: “Kısa sürede ekip olmaya çalıştık ve bunu başardık” 8 ay boyunca sıkı bir çalışmanın sonunda oyunları sahnelediklerini söyleyen Şehir Tiyatrosu oyuncularından Emre Yılmaz, “Hayran olduğum gençler tanıdım. 8 aydır varını yoğunu ortaya koyan gençler gördüm. Bu eğitim sürecinde sahne teknikleri üzerine çok fazla çalıştık, ama daha fazla ekip olmaya çalıştık ve ekip olmayı becerdik” dedi. Seyircinin kendilerini hiç yalnız bırakmadıklarını da söyleyen Yılmaz, “Tahminimizden daha fazla seyirciyi görmek bizleri çok mutlu etti. Umarım seyircimiz her zaman Mersin Şehir Tiyatrosu ile beraber kalır” ifadelerini kullandı. Seyirciler, kursiyerlerin oyunculuklarına hayran kaldı Oyunu çok beğendiğini belirten seyircilerden Fatma Betül Bali, “Ben de tiyatrocuyum ve bu oyuna arkadaşım sayesinde geldim. Oyuncuların performansını çok beğendim ve özellikle yaşattıkları anları çok beğendim” dedi. Kuzenini sahneden izlemeye gelen Asya Güneri, “Daha önce de tiyatroya gitmiştim, ama bu kadar deneyimli değillerdi ve kendilerine güvenmiyorlardı. Çok eğlenceli ve keyifli geçti. Bizlere bu anı yaşattığı için Mersin Büyükşehir Belediyesi’ne çok teşekkür ederim” diye konuştu. Böyle bir organizasyona geldiği için kendini çok şanslı hissettiğini söyleyen Fatih Sarıtaş, “Emeği geçen bütün ekibe ayrı ayrı teşekkür ederim. Büyükşehir’in tiyatro salonuna ilk defa geliyorum ve geldiğim için de kendimi çok şanslı hissediyorum. Başkanımız Vahap Seçer’e ve emeği geçen herkese teşekkür ederim” ifadelerini kullandı. Mersin’e yeni taşındığını ve etkinlikleri çok beğendiğini söyleyen Özkan Çoban, “Tiyatroyu çok beğendim, çok etkileyiciydi” derken, oyunu beğendiğini söyleyen bir başka tiyatrosever İbrahim Duru, “Bu tür etkinlikler, gençlerimiz için çok güzel bir sosyal faaliyet ve güzel bir alışkanlık” diye konuştu. Oyunu çok başarılı bulduğunu söyleyen Neslihan Duru, “Böyle bir projeyi gerçekleştirip sergilediği için yönetmeni tebrik ediyorum ve bizlere ulaştırdığı için teşekkür ediyorum. Ayrıca bu imkanları gençlere tanıdığı için Başkanımız Vahap Seçer’e de teşekkür ediyorum” dedi. Şehir Tiyatrosu’nun sahnesini ilk kez izlediğini söyleyen Feryal Özdemir, “Gerçekten çok yetenekli insanlar var. Genel olarak oyunu da zaten çok beğendim. Gayet kaliteli işler çıkıyor gördüğüm kadarıyla” ifadelerini kullandı. Çocuklar da sahnede dostluğun önemini anlattı Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin tiyatro kurslarında eğitim alan çocuklar da aylar süren hazırlıkların ardından ilk kez sahneye çıkmanın heyecanını yaşadı. ‘Bremen Mızıkacıları’ oyunuyla izleyici karşısına çıkan minik kursiyerler; yalnızca oyunculuk becerilerini değil, dostluk ve birlikte üretmenin önemini de sahneye taşıdı. Sahnede tavşan karakterini canlandıran Mina Selçuk oyunun dostluğu anlattığını belirterek, “Ben oyunda tavşan karakteriydim. Oyun, dostluğu anlatıyor. Çok güzeldi ve çok eğlendik. Öğretmenlerimize teşekkür ederim” dedi. Ekim ayından bu yana kursa gittiğini söyleyen Selçuk, “Çok uğraştık, çok çabaladık. Sonunda güzel bir oyun sergiledik” ifadelerini kullandı. Oyunda eşek karakterini canlandıran Asaf Çakmak da sahne heyecanını paylaşarak, “Bu aslında benim ikinci oyunumdu. Ama eğlenceliydi. Dostluğun önemi ve beraberliğin gücünü anlatan bir şey olduğu için çok beğendim” diye konuştu. Veliler, Büyükşehir’in çocuklara yönelik sanatsal faaliyetlerinden memnun Kızını ve oğlunu Büyükşehir’in tiyatro kursuna gönderen Mehmet Şahinoğlu, kursların çocuklar için önemli bir fırsat olduğunu belirterek, “Biz elimizden geldiğince, çocuklarımızı bütün etkinliklere göndermeye çalışıyoruz. Çünkü bu etkinlikler, çocuklarımız için geleceğe yatırım amacı taşıyor. Başkanımıza çok teşekkür ediyor ve bunların devamının olmasını da istiyoruz” diye belirtti. Neslihan Çakmak ise tiyatronun çocuklar üzerinde sosyal ve psikolojik açıdan olumlu etkiler bıraktığını ifade ederek, “Oğlum için böyle bir topluluk içerisinde olmak, bir topluluk içerisinde hareket etmek ona gerçekten çok iyi geldi. Sosyal ve psikolojik olarak çok güzel etkileri oldu. Çok memnunuz” dedi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Mersin Büyükşehir Kuşakları Türkülerle Buluşturdu Haber

Mersin Büyükşehir Kuşakları Türkülerle Buluşturdu

Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinesinde Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen ‘Bir Kuşaktan Bir Kuşağa’ konseri, duygu dolu anlara ve büyük bir coşkuya sahne oldu. Büyükşehir Emekli Evi üyelerinden oluşan ‘Türkülü Yürekler Korosu’nun sahne aldığı gecede, sanatseverler hem unutulmaz eserlerle buluştu hem de 19 Mayıs ruhunu türküler eşliğinde yaşadı. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı haftasında gerçekleştirilen ve Mersin Büyükşehir Belediyesi Türk Müziği Orkestra Şefi Erdal Koşar’ın yönettiği konserde; türküler, marşlar ve Edip Akbayram ile Zülfü Livaneli şarkıları hep bir ağızdan söylenirken, salonu dolduran vatandaşlar ellerindeki Türk bayraklarıyla geceye eşlik etti. Konser boyunca Zülfü Livaneli’nin ‘Merhaba’, ‘Yiğidim Aslanım’ ve ‘Güneş Topla Benim İçin’ eserleri büyük beğeni toplarken; Nazım Hikmet’in her notasında hüzün ve memleket özlemi olan ‘Karlı Kayın Ormanı’, Sabahattin Ali’nin ‘Leylim Ley’ eseri ile Anadolu’nun içli ezgilerinden ‘Değmen Benim Gamlı Yaslı Gönlüme’ türküsü, salonu dolduran sanatseverlerden yoğun alkış aldı. Büyükşehir Emekli Evi üyelerinden oluşan koro solistleri de gece boyunca birçok eseri solo performanslarla seslendirdi. Konserin sürprizlerinden biri ise sanatçı Edip Akbayram’ın ‘Hasretinle Yandı Gönlüm’ türküsünün, seyircilerle birlikte doğaçlama söylenmesi oldu. Yıldırım: “Büyükşehir Belediyesi her zaman emeklilerin yanında” Konserin açılışında konuşan Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Engin Yıldırım, böylesi etkinliklerin toplumsal dayanışma açısından önemli olduğunu ve Büyükşehir Belediyesi’nin her zaman emeklilerin yanında olduğunu vurgulayarak, “Her zaman emeklilerimizle beraber olmayı, etkinlikler yapmayı ve onların mutlu olması için elimizden geleni yapıyoruz. Büyükşehir Belediyesi; yıllarca ailesine, bu ülkeye, bu topraklara emek veren değerli emeklilerimizin daima yanında olacak” ifadelerini kullandı. Günel: “Emeklilik, hayatın tadını çıkarmak ve tecrübelerimizi paylaşmaktır” Konserde konuşan Mersin Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Hülya Toy Günel, emekliliğin üretimden kopmak anlamına gelmediğini vurgulayarak, “Bugün karşınızda yıllarca çalışmış, üretmiş ve emekli olmuş bir yol arkadaşınız olarak bulunuyorum. Emeklilik köşeye çekilmek değil, hayatın tadını çıkarmak ve tecrübelerimizi paylaşmaktır” diye konuştu. Türkülerin, yeni nesle bırakılacak en güzel miras olduğunu kaydeden Günel, “Türkülerimiz, geçmişimizi geleceğimize bağlıyor. Başkanımız Vahap Seçer öncülüğünde, her zaman sizlerin yanınızdayız. Hayata geçirdiğimiz Emekli Evleri; bizlerin sosyalleştiği, paylaştığı ve bir araya gelip şarkılar söylediği birer yuva haline geldi. Sizlerin hayatını kolaylaştırmak ve hak ettiğiniz değeri göstermek, bizim en büyük görevimizdir” ifadelerini kullandı. Koşar: “7-8 aydır düzenli olarak bu konsere çalışıyorduk” Mersin Büyükşehir Belediyesi Türk Müziği Orkestra Şefi Erdal Koşar ise yaklaşık 7-8 aydır düzenli olarak konsere çalıştıklarını ve bu yıl repertuvarı farklı ezgilerle zenginleştirdiklerini söyleyerek, “Bu yıl farklı bir konser yapalım istedik. Halk Müziği Korosu’yuz, ama onun dışında ezgilerle bugün Mersin'i selamladık. 19 Mayıs Haftası olması nedeniyle, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını rahmet ve minnetle anıyoruz. Onların anısına güzel bir repertuvar hazırladık. Dinleyicilerimizden aldığımız geri dönüşler de çok güzel, enerji had safhadaydı” diye konuştu. Sanatseverler, duygu ve coşku dolu geceye Türk bayraklarıyla eşlik etti Konsere katılan vatandaşlar da gece boyunca yaşanan atmosferden büyük memnuniyet duyduklarını ifade etti. Sanatseverlerden Aysel Bezek, konserin geçen yıla göre çok daha coşkulu geçtiğini belirterek, “19 Mayıs’ı ve değerli sanatçıları anmamız çok güzel oldu. Çok memnun kaldık. İnşallah seneye de geliriz. Büyükşehir Belediye Başkanımıza çok teşekkür ediyoruz” dedi. Nezahat Parlak, konserin kendisinde büyük iz bıraktığını söyleyerek, “Ben Mersin’e geldim geleli bu kadar muhteşem bir konser yaşamadım. Sanatçılarımızla, Atatürk’ümüzle, ruhuma ve kalbime çok işledi. Hepsinin emeğine sağlık” ifadelerini kullandı. Koristlerden Sultan Uyanık, yaklaşık 7-8 aydır konser için hazırlandıklarını belirterek, “Bugün bütün türkülerimizi canı gönülden ve yürekten söyledik. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. Konser sonunda; Büyükşehir Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği ve Kent Orkestrası bünyesinde sahne alan solistler, daire başkanları ve müdürler, sahnede hep birlikte ‘Ey Özgürlük’ şarkısını seslendirdi. Vatandaşlar ise ellerindeki Türk bayraklarıyla şarkıya eşlik ederek, geceyi büyük bir coşkuyla tamamladı. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Mersin Büyükşehir Şehir Tiyatrosu Ekipleri Artvin ve Ordu’da Sanat Köprüleri Kurdu Haber

Mersin Büyükşehir Şehir Tiyatrosu Ekipleri Artvin ve Ordu’da Sanat Köprüleri Kurdu

Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu, mayıs ayı içerisinde gerçekleştirdiği turne programlarıyla Artvin ve Ordu’da yurttaşlarla buluşarak kentler arasında kültür ve sanat köprüleri kurdu. Ordu ve Artvin’de sahnelenen ‘Eyvah Nadir’ ve ‘Dünyanın Eski Zamanlarında’ oyunları izleyicilerden yoğun ilgi görürken sahne performansları büyük beğeni kazandı. Mersin’de sahneledikleri oyunlarla kentin kültür sanat vizyonunu ileriye taşıyan Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu ekipleri, sanatın birleştirici gücünü Türkiye’ye aşılamak için kolları sıvadı. Artvin ve Ordu’da oyunlarını sahneye koyan ekipler yüzlerce sanatseverle bir araya geldi. Ordulu sanatseverlerden ‘Eyvah Nadir’ oyununa tam not 12-23 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen ‘3. Ordu Şehir Tiyatroları Festivali’ kapsamında Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu ekibi, Ordu Büyükşehir Belediyesi Karadeniz Tiyatrosu Sahnesi’nde ‘Eyvah Nadir’ oyunuyla Ordulu sanatseverlerin karşısına çıktı. Festival izleyicilerinden tam not alan oyunun ardından Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Şube Müdürü Ahmet Duran Borlu, Şehir Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmeni Yardımcısı Ceren Özmen ve Sanatçı Mehmet Naci İdişci’ye Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından çiçek ve plaket takdim edildi. Artvin’de hem yetişkinler hem minikler sanatla buluştu Ordu’nun ardından Şehir Tiyatrosu’nun bir diğer durağı ise Artvin oldu. 12-19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Haftası etkinlikleri kapsamında 19 Mayıs’ta Artvin Belediyesi ev sahipliğinde sahne alan tiyatro ekibi, hem çocuklara hem yetişkinlere yönelik oyunlarıyla Artvinli yurttaşlarla buluştu. Kentte, ‘Dünyanın Eski Zamanlarında’ isimli çocuk oyunu ile minik izleyicilere keyifli anlar yaşatan ekip, akşam saatlerinde ise Ahmet Hamdi Tanpınar Sahnesi’nde sahnelenen ‘Eyvah Nadir’ oyunuyla Artvinli sanatseverlerle buluştu. Büyük ilgi gören oyunların ardından Mersin Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu Genel Sanat Yönetmeni Yardımcısı Ceren Özmen ile Sanatçı Mehmet Naci İdişci’ye Artvin Belediye Başkanı Bilgehan Erdem tarafından çiçek ve plaket takdim edildi. Oyun sonunda sahnelenen performanslardan övgü ile söz eden Artvin Belediye Başkanı Bilgehan Erdem, kurulan sanat köprüleri adına Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’e teşekkürlerini iletti. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Vahap Seçer TBB Başkanı Seçildi Haber

Vahap Seçer TBB Başkanı Seçildi

Seçim gündemiyle Ankara'da toplanan TBB Meclisi, Birlik Başkanı, Meclis Başkanlık Divanı, İhtisas Komisyonu Üyeleri ile Encümen Üyelerini seçti. Meclis Toplantısının Divan Başkanlığını, Meclis 1. Başkan Meclis 2. Başkan Vekili Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu üstlendi. Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci ve Korkuteli Belediye Başkanı Saniye Caran da Divan'da Katip üye olarak görev aldı. Toplantıda gündem maddelerinin görüşülerek karara bağlanmasının ardından seçime geçildi. Birlik Başkanlığı için Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel aday gösterildi. Birlik Meclisinde yapılan seçimlere göre 446 Meclis Üyesinin oyunu alan Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer TBB Başkanı Seçildi. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel ise 311 oy aldı. Toplantı, Seçer'in açılış konuşmasıyla başladı. Seçer, hem gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu hem de Birliğin işleyişine dair bilgiler paylaştı. 31 Mart 2024 yerel seçimlerinin ardından Birlik yönetiminde yaşanan süreci anlatan Seçer, "Seçim sonrası yapılan oylamada İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ekrem İmamoğlu Birlik Başkanı seçildi. 2025 yılı mart ayında yaşanan gelişmelerin ardından Adana Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Zeydan Karalar Meclis Başkan Vekili olarak seçildi. Daha sonra bu göreve layık görüldüm ve bugün bu sorumluluğu sürdürmeye çalışıyorum." ifadelerini kullandı. Seçer: "Siyasi makamlarda ülkemize, şehrimize ve milletimize hizmet etmeye çalışıyoruz" Halkın iradesiyle görev yapan yöneticiler olarak vatandaşla doğrudan iletişim halinde olduklarını belirten Seçer, vatandaşa karşı sorumluluklarının büyük olduğunu ifade etti. Konuşmasında hukuk devleti vurgusu yaparak, kamu görevinde bulunan herkesin hukuka bağlı hareket etmesi gerektiğini söyleyen Seçer, "Siyasi makamlarda ülkemize, şehrimize ve milletimize hizmet etmeye çalışıyoruz." ifadelerini kullandı. Türkiye'nin demokrasi tarihinin zorlu süreçlerden geçtiğine dikkati çeken Seçer, bu çerçevede hukukun üstünlüğünün önemine işaret ederek, "Demokrasi emek ister; emekleme, büyüme ve olgunlaşma aşamalarından geçer. Toplum olarak darbelerden siyasi krizlere kadar birçok zorluğu yaşadık. Amacımız evrensel normlara uygun bir demokrasiyi kalıcı hale getirmektir." dedi. Seçer: "Geciken adalet, adalet değildir" Seçer, yerel yönetimlere yönelik yargı süreçlerine de değindi. Hukukun temel ilkelerine dikkati çeken Seçer, "Elbette herkes yargılanabilir ancak mümkünse tutuksuz yargılama esas olmalıdır. Geciken adalet, adalet değildir. Yargı süreçleri hızlı ve şeffaf şekilde tamamlanmalıdır." diye konuştu. Bazı belediye başkanlarının yargı süreçleri sonrasında görevlerine iade edilmemesinin kamuoyunda soru işaretleri oluşturduğunu belirten Seçer, hukuka olan güvenin korunmasının önemine işaret etti. Belediye başkanlığının siyasi kimliğin ötesinde bir hizmet görevi olduğunu vurgulayan Seçer, "Bizler yalnızca partimizin değil, tüm vatandaşların oyuyla seçiliyoruz. Bu nedenle herkese eşit hizmet sunmak zorundayız." dedi. Seçer: "Ekonomik kriz parti ayrımı yapmadan herkesi etkiliyor" Belediyelerin yaşadığı ekonomik sıkıntılara da ayrı bir parantez açan Seçer, "Ekonomik kriz parti ayrımı yapmadan herkesi etkiliyor. Genel bütçeden yapılan kesintiler, SGK ve vergi borçları nedeniyle belediyeler ciddi mali zorluklarla karşı karşıya." ifadelerini kullandı. Kamu bankaları ve finansmana erişimde eşitlik çağrısı yapan Seçer, tüm belediyelere ayrım gözetilmeksizin destek verilmesi gerektiğini belirtti. Yurt dışı finansman ve yatırım süreçlerinin hızlandırılması gerektiğini ifade eden Seçer, merkezi idare ile yerel yönetimler arasındaki yetki dengesine de dikkati çekti. Küresel iklim değişikliğiyle mücadelede yerel yönetimlerin rolüne değinen Seçer, Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31) sürecine belediyelerin daha fazla dahil edilmesi gerektiğini söyledi. TBB'nin son iki yıllık çalışmalarına ilişkin bilgi veren Seçer, kurumsallaşma, şeffaflık ve sürdürülebilir yönetim anlayışını güçlendirdiklerini, belediyelere araç, ekipman ve finansal destek sağladıklarını ve eğitim faaliyetlerini artırdıklarını ifade etti. Genel Sekreter Yıldız 2025 Yılı Faaliyet Raporunu Sundu Gündem maddelerinin görüşülmesiyle devam eden toplantıda, TBB Genel Sekreteri Suat Yıldız, 2025 yılı Faaliyet Raporu'na ilişkin sunum yaptı. TBB'nin 2025 yılında yürüttüğü faaliyetlere ilişkin bilgi paylaşan Yıldız, bu çalışmaların şeffaflık, adalet ve kurumsal kapasitenin güçlendirilmesi ilkeleri doğrultusunda sürdürüldüğünü vurguladı. Yıldız, belediyelere sağlanan desteklerin objektif kriterlere göre ve ayrım gözetilmeksizin dağıtıldığını belirtirken, karar alma süreçlerinde daha katılımcı ve sistematik bir yapının benimsendiğini ifade etti. Yıldız ayrıca, TBB'nin yeni döneminde de yerel yönetimler arasında dayanışmayı artırarak daha güçlü bir kurumsal yapı hedefiyle çalışmalarını sürdüreceğini kaydetti. Toplantıda gündem maddelerinin görüşülerek karara bağlanmasının ardından seçime geçildi. Birlik Başkanlığına verilen önergeler ile Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel aday gösterildi. Seçer: "Türkiye'nin sorunlarını birlikte çözmek zorundayız" Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, aday gösterildikten sonra yaptığı konuşmada belediye başkanlığının doğrudan halk iradesiyle şekillenen güçlü bir makam olduğunu vurgulayarak, "Belediye başkanlığı siyaset yapma makamı değildir ama milletin iradesinin tecelli ettiği en güçlü makamlardan biridir." ifadelerini kullandı. Siyasetin meclisler dışında farklı bir anlam taşıdığına dikkati çeken Seçer, "Varsa bir adaletsizlik, bir eşitsizlik bunu dile getirmek siyasetin ta kendisidir ve bunu yapmak zorundayız." dedi. TBB'nin faaliyetlerine değinen Seçer, Birliğin verdiği desteklerin belirli kriterlere göre dağıtıldığını belirterek, "Bir belediyenin kendi ekonomik durumu, hizmet ettiği toplumun sosyo-ekonomik durumu, nüfusu, bölgesi, özellikleri var. Biz desteği bütün bu özellikleri alarak belirli kriterler ile yapıyoruz. Bu bir hatır-gönül işi değildir." diye konuştu. Dağıtılan desteklere ilişkin rakamları da paylaşan Seçer, "826 adet aracı 688 belediyeye dağıtmış olacağız. Böylelikle yüzde 60'ı CHP'li belediyelere yani Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 65'inin yaşadığı şehirleri yöneten belediyelere, yüzde 40'ı da kalan yüzde 35 nüfusu yöneten diğer belediyelere dağıtılmıştır." ifadelerini kullandı. Geçmiş dönemle karşılaştırma da yapan Seçer, "2019-2024 yılları arasında Cumhuriyet Halk Partili belediyelerin aldığı destek oranı yüzde 14,55 civarındaydı." dedi. Seçer ayrıca, "Hiçbir belediye başkanını ayırmadım, talepte bulunan herkesle görüştüm ve yardımcı olmaya çalıştım." dedi. Konuşmasının sonunda birlik ve beraberlik vurgusu yapan Seçer, "Bu ülke hepimizin. Farklı düşünsek de ortak noktamız var. Türkiye'nin sorunlarını birlikte çözmek zorundayız." ifadelerini kullandı. TBB yönetimine talip olduklarını yineleyen Seçer, "Yaptıklarımız yeterli değil, daha iyisini yapabiliriz. Sizlerin desteğiyle daha güzel işler başaracağımıza inanıyoruz." dedi. Ayrıca Seçer, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel'e de başarı dileklerini iletti. Görgel: "Bu salondaki farklı siyasi gelenekler bir ayrışma değil, bir berekettir" Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel de konuşmasında TBB'nin önemine dikkati çekerek, "TBB, yerel yönetimler arasındaki istişareyi güçlendiren, dayanışmayı sürdürülebilir hale getiren ve şehirlerimizde demokrasi kültürünü kurumsallaştırmayı hedefleyen bir kurumdur. Şehirlerimizin geleceğini ortak akılla şekillendirmek zorundayız." diye konuştu. Şehirlerin sürdürülebilirliğine işaret eden Görgel, "Şehirlerimizi sadece geleneksel hizmetlerle değil, yenilikçi yaklaşımlarla yönetmek zorundayız. Sosyal uyum, çevre, dijitalleşme gibi alanları merkeze alarak daha dirençli ve yaşanabilir şehirler inşa etmeliyiz." dedi. "Bu salondaki farklı siyasi gelenekler bir ayrışma değil, bir berekettir." diyen Görgel, konuşmasında "Önceliğimiz şehirlerimizde yaşayan her insana hizmet etmek olmalıdır." ifadelerine yer verdi. 6 Şubat depremlerine de değinen Görgel, "Depremde büyük acılar yaşadık. O zor günlerde tüm belediyelerimiz imkanlarını seferber etti. Dayanışma, şehirlerimizin yeniden ayağa kalkmasının en güçlü delili oldu." dedi. TBB için de benzer bir anlayışın mümkün olduğunu ifade eden Görgel, "Ayrışma değil uzlaşmayı, rekabet değil iş birliğini savunmalıyız. Geleceği planlamak için güçlü iş birlikleri geliştirmeliyiz." dedi. Konuşmasının sonunda birlik ve ortaklık vurgusu yapan Görgel sözlerini, "Bu kürsüden bir yarışın değil, bir ortaklığın çağrısını yapıyorum. Kazananın şehirlerimizin tamamı olmasını istiyorum." şeklinde tamamladı. TBB'nin Yeni Yönetimi Seçiliyor TBB Başkanlığına mahalli idareler seçiminden sonra oluşan TBB Meclisince 5 Haziran 2024 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu seçildi. 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu ve Birlik Tüzüğünün 16'ncı maddesi uyarınca İmamoğlu'nun iki yıllık görev süresinin sona ermesi nedeniyle Birlik Başkanlığı için seçim yapıldı. Bu kapsamda; TBB'nin yeni Başkanı Vahap Seçer seçildi. Seçer'in yanı sıra, Meclis Başkanlık Divanı, İhtisas Komisyonu Üyeleri ile Encümen Üyeleri de Meclis tarafından seçilecek. Yeni Yönetim Belli Oldu SEÇER: "HER ŞEY ŞEHİRLERİMİZ VE GÜZEL TÜRKİYE'MİZ İÇİN" Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) 2026 yılı Mayıs Ayı Olağan Meclis Toplantısı Ankara'da gerçekleştirildi. Toplantıda yapılan oylamada Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer en fazla oyu alarak Birlik Başkanı seçildi. Seçim gündemiyle Ankara'da toplanan TBB Meclisi, Birlik Başkanı, Encümen Üyeleri, Meclis Başkanlık Divanı ve İhtisas Komisyonu Üyelerini seçti. Birlik Başkanlığı için Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel aday gösterildi. Birlik Meclisinde yapılan seçimlere göre 446 Meclis Üyesinin oyunu alan Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer TBB Başkanı Seçildi. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel ise 311 oy aldı. Seçer: "TBB bin 405 belediye başkanımızın her zaman yanında olacak" Seçimlerin ardından TBB Başkanı Vahap Seçer, teşekkür konuşmasını gerçekleştirdi. Yeni döneme ilişkin mesajlarını paylaşan Seçer, "Aldığımız kararlar ve seçimlerde elde ettiğimiz sonuçlar Birliğimize ve ülkemize hayırlı uğurlu olsun." dedi. Üç yıllık görev süresine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Seçer, "Bu görevi ben ve arkadaşlarım sizlere mahcup olmamak için adalet duygusunu ön plana alarak, hakkaniyeti ve yardımlaşmayı parti farkı gözetmeksizin esas alarak yürüteceğiz." ifadelerini kullandı. Önceki dönem çalışmalarına da değinen Seçer, "Sayın Ekrem İmamoğlu ile başlayan, Sayın Zeydan Karalar ile devam eden ve benimle nihayetlenen süreçte değerli işler yapıldı. Eksiklerimiz varsa onları da arkadaşlarımızla birlikte tamamlayacağız." diye konuştu. Destek veren belediye başkanlarına da teşekkür eden Seçer, "Desteğiniz çok değerliydi, çok önemliydi. Sizlerden beldelerinize, şehirlerinize ve vatandaşlarımıza selamlarımızı iletmenizi istiyorum." dedi. Türkiye genelindeki belediyelere destek mesajı veren Seçer, "Merak etmesinler, TBB bin 405 belediye başkanımızın her zaman yanında olacak ve onların destekçisi olacak. Her şey şehirlerimiz için, her şey güzel Türkiye'miz için." ifadelerini kullandı. TBB'nin Yeni Yönetimi Seçildi TBB Başkanlığına mahalli idareler seçiminden sonra oluşan TBB Meclisince 5 Haziran 2024 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu seçildi. 5355 sayılı Mahalli İdare Birlikleri Kanunu ve Birlik Tüzüğünün 16'ncı maddesi uyarınca İmamoğlu'nun iki yıllık görev süresinin sona ermesi nedeniyle Birlik Başkanlığı için seçim yapıldı. Bu kapsamda; TBB'nin yeni Başkanı Vahap Seçer seçildi. Toplantıda, Meclis Başkanlık Divanı, İhtisas Komisyonu Üyeleri ile Encümen Üyeleri de Meclis tarafından seçildi. Yapılan seçim sonucunda Meclis 1. Başkan Vekili Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Bülent Nuri Çavuşoğlu, Meclis 2. Başkan Vekili de Kırıkkale Belediye Başkanı Ahmet Önal olarak belirlendi. Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci ve Korkuteli Belediye Başkanı Saniye Caran da Katip üye olarak seçildi. Başkanlık Divanı seçimi sonrasında İhtisas Komisyonu Üyeleri belirlendi. Birliğin yeni Encümen Üyeleri ise şu şekilde sıralandı: "Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Serra Bucak Küçük, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Adıyaman Belediye Başkanı Abdurrahman Tutdere, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, Ağrı Belediye Başkanı Hazal Aras, Artvin Belediye Başkanı Bilgehan Erdem, Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı, Zonguldak Belediye Başkanı Tahsin Erdem, Çatalca Belediye Başkanı Erhan Güzel, Karaköprü Belediye Başkanı Nihat Çiftçi, Gölbaşı Belediye Başkanı Yakup Odabaşı, Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel ve Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik." Seçimlerin ardından, TBB Encümeni Birlik Başkanı Vahap Seçer yönetiminde ilk toplantısını gerçekleştirdi. İmamoğlu'nun Meclis Toplantısına Gönderdiği Mektup Okundu Toplantının "Dilek ve temenniler" bölümünde söz alan İBB Başkan Vekili Nuri Aslan, 2024 yılında Ekrem İmamoğlu'nun TBB Başkanı seçildiğini hatırlatarak, "Sayın İmamoğlu, çeşitli sebeplerle gözaltına alınıp tutuklanınca bu süreci önce Sayın Zeydan Karalar, daha sonra da Sayın Vahap Seçer başarıyla ve adaletle sürdürdüler. Bizim anlayışımızda kime oy verdiğiniz, hangi partiden olduğunuz önemli değil; eşit ve adaletli hizmet esastır." dedi. Aslan, Silivri Cezaevi'nde tutuklu bulunan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun Meclis Toplantısına gönderdiği mektubu okudu. İmamoğlu'nun mektubu şu şekilde: "Değerli belediye başkanlarımız, Türkiye Belediyeler Birliğinin değerli emekçileri, Kıymetli meclis üyeleri, sizleri, sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Ülkemizin içinde bulunduğu zor koşullar altında, milletimizin çıkarları doğrultusunda, Birliğimizin, tüm varlığı ve azmiyle, yerel yönetimleri destekleyen çalışmalarını takdirle karşılıyor, sizlere bu çalışmaları devam ettirdiğiniz için teşekkürlerimi sunuyorum. İçinde bulunduğumuz olağanüstü dönemin olağanüstü koşullarında yapılan bu seçimin Birliğimiz ve milletimiz adına hayırlı olmasını temenni ediyorum. Demokratik bir ülkede, halkın oyu ve güveniyle iş başına gelmiş yöneticilerin tutuklu olarak yargılanması, yalnızca o kişiler için ağır bir hukuksuzluk örneği değildir. Aynı zamanda seçmen iradesine ve demokratik hukuk düzenine karşı işlenmiş, onarılması güç, son derece ağır bir hak ihlali ve hukuksuzluk da teşkil eder. Böylesi bir hukuksuzluğa karşı çıkmak, hangi siyasi partiden olursa olsun tüm yerel yöneticilerin görevi ve sorumluluğudur. Aynı sorumluluk, sadece hukuksuzluklara karşı durmakla sınırlı değildir; kamu kaynaklarının kullanımında adaleti, şeffaflığı ve hesap verebilirliği tesis etmek de yerel yönetim anlayışımızın temelini oluşturmalıdır. Önceki dönemde sizlerin kıymetli oylarıyla seçildiğim Türkiye Belediyeler Birliği başkanlığında "imtiyaz değil adalet, menfaat değil hakkaniyet" ilkesiyle hayata geçirdiğimiz uygulamalarla, uzun yıllar sonra ilk kez sistemli, ölçülebilir ve denetlenebilir bir dağıtım mekanizmasını hayata geçirdik. Yaklaşım ve vizyonumuz liyakati esas alan, hiçbir ayrıcalığa yer vermeyen, hakkaniyeti merkeze koyan bir yönetim anlayışının da somut ifadesidir. Yerel yönetimlerin tamamına eşit mesafede duran bu anlayışın, vatandaşlarımızın güvenini pekiştirecek en önemli zemin olduğuna inanıyorum. Aynı anlayış ve ilkelerle bayrak yarışını üstün başarıyla yürüten başkanlarımız Sayın Zeydan Karalar ve Sayın Vahap Seçer ile tüm encümen üyesi başkanlarına şükranlarımı sunuyorum. Bize yönelen tüm hukuksuz girişimlere rağmen bu anlayışla milletimize hizmet etmekten vazgeçmeyeceğimizi bir kez daha dile getirmek isterim. Bugün yapılacak Meclis toplantısında, tutuklu bulunan tüm belediye başkanlarımızın ve belediye kadrolarımızın tutuksuz yargılanmasının; demokrasi ve milli egemenlik açısından taşıdığı önemi vurgulayan kararın oy birliğiyle alınmasını umut ediyorum. Atacağınız bu tarihi adım milletimizin demokrasiye, adalete ve huzura duyduğu hasret ve inancın da açık bir ifadesi olarak tarihe geçecektir. Türkiye Belediyeler Birliği Meclis Toplantısı'nın ülkemiz adına hayırlı, verimli çalışma ve kararlara vesile olmasını temenni ediyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum."

Mersin Büyükşehir Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi'ne Ziyaretçi Akını Haber

Mersin Büyükşehir Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi'ne Ziyaretçi Akını

Bu kapsamda, merkezde çocukların da katıldığı bir kutlama programı düzenlenerek pasta kesimi gerçekleştirildi. Kentin önemli bilim duraklarından biri haline gelen Merkez, ziyaretçilere sunduğu uygulamalı öğrenme imkânlarıyla hem eğitim hem de çevre bilincinin yaygınlaşmasını desteklemeye devam ediyor. Bilgi ve etkinliklere ise mersinbilimmerkezi.com sayfası üzerinden ulaşılabiliyor. Mersin Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’nde, 200 bin ziyaretçi sayısına ulaşıldı. Bu kapsamda, merkezde çocukların da katıldığı bir kutlama programı düzenlendi ve pasta kesimi gerçekleştirildi. Kısa sürede yoğun ilgi gören Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi, hem eğitici hem de farkındalık artırıcı çalışmalarıyla Mersin’de bilimin yaygınlaşmasına katkı sağlarken, her yaştan ziyaretçiyi bilimle buluşturarak doğa dostu yaşam bilincini güçlendirmeyi sürdürüyor. 5 yaşından itibaren her yaştan ziyaretçiye açık olması, merkezin erken yaşta bilimle tanışma ve öğrenmeyi teşvik eden yapısını güçlendiriyor. Ziyaretçiler; doğa, enerji verimliliği, iklim, çevre ve astronomi temalı içeriklerle öğrenme sürecine aktif şekilde katılım sağlıyor. Bilim ve çevre farkındalığını bir araya getiren merkez; interaktif sergi alanları, deney düzenekleri ve uygulamalı öğrenme istasyonlarıyla, bilimi eğlenceli ve erişilebilir bir şekilde sunuyor. Özellikle çocuklar ve gençler için hazırlanan atölye çalışmaları sayesinde iklim değişikliği, sıfır atık bilinci ve sürdürülebilir yaşam konuları uygulamalı etkinliklerle aktarılıyor. Kentin bilim duraklarından olan Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’ni ziyaret etmek isteyen vatandaşlar ve eğitim kurumları, merkez hakkında detaylı bilgiye ve etkinliklere mersinbilimmerkezi.com sayfası üzerinden ulaşabiliyor. Ezici: “Amacımız, bilimi her yaştan insan için eğlenceli ve merak uyandıran bir hale getirmek” Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi Şefi Duygu Ezici, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’in bilimi ve eğitimi önceleyen vizyonu doğrultusunda hayata geçirilen Mercan Bilim Merkezi’nde 200 bin ziyaretçiye ulaşmanın kendileri için büyük bir gurur ve motivasyon kaynağı olduğunu ifade ederek, “Amacımız, bilimi her yaştan insan için erişilebilir, eğlenceli ve merak uyandıran bir hale getirmek. Ziyaretçilerimizin burada deneyimleyerek öğrenmesi, soru sorması ve keşfetmesi, bizim en büyük kazanımımız. Özellikle çocukların gözlerindeki o heyecan, doğru yolda olduğumuzu bize her gün yeniden gösteriyor. Bu başarıda emeği geçen tüm ekip arkadaşlarımıza ve bizi tercih eden tüm ziyaretçilerimize gönülden teşekkür ediyoruz. Bundan sonra daha fazla kişiyi bilimle buluşturmaya devam edeceğiz. Nice 200 binlere” ifadelerine yer verdi. Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi öğretmenleri, çocuklara bilimi sevdiriyor Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’nde görev yapan eğitimciler ve alanında uzmanlar, 200 bin ziyaretçi sayısını aşmanın mutluluğunu yaşıyor. Her eğitimci kendi alanında akademik bilgisini, öğrencilere gözlem ve deneyim yoluyla aktarmanın önemine vurgu yapıyor. Astronom Dr. Yonca Karslı, “Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi; gökyüzüne birlikte baktığımız, bilimi paylaştığımız yolculuğun en anlamlı duraklarından birisi. Planetaryum kubbemiz altında daha nice keşiflerde buluşmak dileğiyle” dedi. Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’nde görev yapan Çevre Mühendisi Gizem Bal, “Mercan Bilim Merkezi, öğrencilerimizin bilimi yaşayarak öğrenebileceği harika bir ortam. 200 bin ziyaretçi bunu açıkça gösteriyor” diye konuştu. Coğrafya Öğretmeni Rozalin Avcı, “Burada çocukların gözlerindeki merakı görmek çok değerli. Bilimle tanışmaları açısından büyük bir fırsat” ifadelerine yer verdi. Fen Bilimleri Öğretmeni Meryem Dönmez, “Teorik bilgilerin uygulamayla birleştiği çok güzel bir bilim merkezi. Bilimle iç içe bir ortamda öğrencilerimizin heyecanını görmek, bizi çok mutlu ediyor” dedi. Fizik Öğretmeni Barış Güçtekin, “Mercan Bilim Merkezi, çocukların hayal gücünü ve merakını geliştiren çok değerli bir merkez. Burada öğrenmeleri çok daha kalıcı oluyor. Öğrencilerimiz için unutulmaz bir deneyim” diye konuştu. Öğrenciler, Mercan’ı deneyimlemenin keyfini çıkardı Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’ni ilk defa ziyaret eden öğrencilerden Ecrin Çarpar, “İlk defa görüyorum. Bilimi öğrenmek eğlenceli olabiliyormuş. İlk defa bu kadar farklı bilim aletlerini gördüm. Çok güzel bir gündü. Fen Bilimleri dersime de örnek oldu” dedi. Okuldaki derslerini Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’nde pekiştirdiğini anlatan Abdurrahman Anıl Ulak, “Arkadaşlarımla deney yapmak keyifliydi. Derslerimize örnek oldu. Burada birçok deney düzeneği gördüm. Yine gelmek isterim” ifadelerini kullandı. Mercan 100. Yıl İklim ve Çevre Bilim Merkezi’nde çok keyifli bir gün geçirdiğini söyleyen çocuklardan Narin Yazgan ise “Buradaki öğretmenler bize birçok şey gösterdi. Derslerde gördüğümüz konuları burada deneyimleyebiliyor, görüp öğrenebiliyoruz. İyi ki çocuklar için böyle bir yer açılmış” diye konuştu. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Mersin Büyükşehir’den 13 İlçede 60 Bin Çocuğa Bayram Hediyesi Haber

Mersin Büyükşehir’den 13 İlçede 60 Bin Çocuğa Bayram Hediyesi

Mersin Büyükşehir Belediyesi, Ramazan Bayramı arifesinde çocukların yüzünü güldürdü. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinesinde, çocuklara içinde bayram şekerleri ve satranç takımı bulunan özel kutular hediye edildi. Büyükşehir Belediyesi’nin 13 ilçede toplam 60 bin çocuğa ulaştırdığı bayram hediyeleri hem çocukları hem de ailelerini mutlu etti. Büyükgürses: “Çocuklarımız için hem tatlı bir bayram sürprizi hem de kalıcı bir hediye sunduk” Mersin Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Sosyolog Nazire Büyükgürses, bu yıl dağıtılan şeker paketlerini çocuklar için daha özel hale getirdiklerini belirtti. Büyükgürses, “Klasik paketler yerine çocuklarımızın severek kullanacağı satranç kutularının içine şekerlerimizi yerleştirdik. Bu sayede çocuklarımız için hem tatlı bir bayram sürprizi hem de düşünme becerilerini geliştirebilecek kalıcı bir hediye sunmuş olduk” dedi. Büyükgürses ayrıca çocukların mutluluğunun kendileri için de bayram sevincine dönüştüğünü ifade ederek tüm vatandaşların Ramazan Bayramı’nı kutladı. Oğuz: “Büyükşehir, mahallemin çocuklarına bayram sevinci yaşattı” Akbelen Mahalle Muhtarı Merve Meral İnce Oğuz ise Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin tüm mahallelerde yürüttüğü çalışmalardan memnuniyet duyduklarını belirterek, “Büyükşehir Belediyesi mahallemize o kadar güzel şeyler yapıyor ki, bugün de özellikle çocuklarımızı mutlu etti. Bizleri hiç yalnız bırakmıyorlar. Bayramı da güzel ve doğru yaşayalım. Mutluluk ve huzur içinde hep beraber olalım” dedi. Oğuz, mahalle çocuklarının bayram sevincine katkı sunan Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve belediye ekiplerine teşekkür etti. Büyükşehir’in bayram hediyesi çocukların yüzünü güldürdü Bayram hediyesini alan çocuklardan Selim Akalp, “Kutunun içinde satranç takımı ve şekerler var, çok mutluyum. İyi bayramlar” diye konuştu. Mete Tavlan da hediyesini aldıktan sonra mutlu olduğunu ifade ederek, “Bugün çok mutluyum, herkese iyi bayramlar” dedi. Bayram öncesinde böyle bir hediye aldığı için heyecanlı olduğunu dile getiren Ahmet Miran Erdeveci ve kardeşi ise “Herkese mutlu bayramlar diliyorum” dedi. Veliler de çocukların bayram öncesi böyle bir sürprizle mutlu edilmesinden duydukları memnuniyeti ifade ederek Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti. Yasemin Korkmazer, çocuklar adına çok mutlu olduklarını belirterek, “Çok mutluyuz, çocuklar adına biz de çok mutlu olduk” diyerek Başkan Vahap Seçer’e teşekkür etti. Derya Çolak da dağıtılan hediyelerin çocuklar için neşeli bir sürpriz olduğunu söyleyerek, Başkan Seçer’e teşekkür etti. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Mersin'de Elektrikli Ulaşıma Dev Yatırım Haber

Mersin'de Elektrikli Ulaşıma Dev Yatırım

Başkan Seçer törende yaptığı konuşmasında, Büyükşehir’in 272 otobüs eklenen filosuyla büyük başarı ortaya koyduğuna değinerek, “Mersin’de hem yeni nesil çevre dostu yakıt tüketen otobüsler hem de yeni modeller olmasıyla 5 yıl içerisinde bir devrim gerçekleştirdik. Toplamda 285 adet olarak teslim aldığımız filomuz devreye alacağımız araçlarla beraber 456 araca çıkmış olacak. Mersinlilere hayırlı uğurlu olsun” dedi. Büyükşehir tarafından yapılacak olan kavşak projelerini anlatan Seçer, Mersinlilere 2029 yılına kadar 4 katlı kavşak ve 1 tüp geçit sözü verdi. Ulaşım ve yol yapım, bakım ile onarım noktasında büyük bir emek harcadıklarını ifade eden Seçer, Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin vizyonuna uygun olan elektrikli otobüslerin sayısının artması adına çalışmaları sürdüreceklerini kaydetti. Seçer, çalışmaların Mersin’i üst noktalara taşıdığını aktararak, “Mersin’in yaklaşık olarak son 7-8 yıllık gelişme oranlarına bakın, gerçekten muhteşem yol alıyoruz. 2017-2025 yılları arasında Mersin gelişmişlik sıralarında 25. sıradan, 13. sıraya yükselmiş. Bu önemli bir gelişme ve burada herkesin bir emeği var” dedi. Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkan Vekili ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Mersin Büyükşehir Belediyesi’ne Avrupa Birliği (AB) tarafından eş finanse edilen 17 adet ve farklı bir kaynaktan hibe olarak aldıkları 1 adet olmak üzere toplam 18 elektrikli otobüs ile 14 Adet 180 kWh kapasiteli şarj ünitesinin ‘Hizmete Alım Töreni’ne katıldı. Mersin’de yeni bir dönemi ve vizyonu başlatan Büyükşehir ile kent ulaşımında elektrikli otobüs dönemine adım atılmış oldu. Hizmete alınan 18 elektrikli otobüs, Mersin Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı bünyesinde Mersinlilere hizmet verecek. Tören yoğun bir katılımla gerçekleşti MEŞOT Toplu Taşıma Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen törene Başkan Seçer’in yanı sıra; AB Türkiye Delegasyonu İş Birliği Bölüm Başkanı Maria Luisa Wyganowski ve Ulaştırma Sektörü Yöneticisi Dr. Göktuğ Kara, Karsan Ticari Satış Genel Müdür Yardımcısı Muzaffer Arpacıoğlu, CHP Mersin Milletvekilleri Gülcan Kış ile Hasan Ufuk Çakır, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, AB ve Karsan yetkilileri, CHP Kadın Kolları MYK Üyesi Hatice Us, CHP Gençlik Kolları Genel Başkan Yardımcıları Çağla Devrim Palamut ile Eren Yücesoy, ilçe belediye başkanları, siyasi partilerin il ve ilçe başkanları, yöneticileri, meclis üyeleri, muhtarlar, Mersin Büyükşehir Belediyesi ve MESKİ bürokratları ile çok sayıda vatandaş katıldı. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başlayan törende konuşmalara geçildi. Başkan Seçer: “Mersin’de 5 yıl içerisinde bir devrim gerçekleştirdik” TBB Başkan Vekili ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer törende yaptığı konuşmasında, Büyükşehir’in ulaşımda yarattığı vizyonu hatırlatarak, Mersinlilere çevre dostu toplu taşıma hizmeti sunmak adına göreve geldikleri ilk yıldan itibaren gayret içinde olduklarını söyledi. Mersin’de önceki yıllarda hizmet veren yaş ortalaması yüksek otobüs filosunun yenilendiğini ifade eden Seçer, “O dönemde CNG yakıtlı otobüsler Türkiye’de pek konuşulmazken herhangi bir kredi desteği olmadan, Mersinlilerin ismini ‘Limon’ olarak koyduğu ilk 87 otobüsü almıştık. Daha sonra Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) ‘Green City’ kapsamındaki programından yararlanarak 118 yeni otobüs aldık. 205 CNG yakıtlı toplu taşıma araçlarımız şu anda Mersin’de hemşerilerimize hizmet veriyor. Sokakları daha dar olan Tarsus’a daha ekonomik olması ve her sokağa girebilmesi için Karsan’dan 67 adet Atak otobüsler aldık. Başta Tarsuslular olmak üzere kırsal mahallelerde yaşayan vatandaşlarımız şu anda bu otobüslerle seyahat ediyorlar” dedi. Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin 272 otobüs eklenen filosuyla büyük başarı ortaya koyduğuna değinen Seçer, “Mersin’de hem yeni nesil çevre dostu yakıt tüketen otobüsler hem de yeni modeller olmasıyla 5 yıl içerisinde bir devrim gerçekleştirdik. 2019’da göreve geldiğimizde sizleri taşıyan 285 aracın yaş ortalaması şartları değişti. Toplamda 285 adet olarak teslim aldığımız filomuz devreye alacağımız araçlarla beraber 456 araca çıkmış olacak. Mersinlilere hayırlı uğurlu olsun” sözlerini kaydetti. Seçer, EBRD’den sağladıkları kredi ile toplamda 53 aracın devreye girmesi gerektiğini ancak yatırım programına alınması hususunda engele takıldıklarından söz etti. Projenin yaklaşık olarak maliyeti hakkında rakamsal veriler sunan ve bu rakamlara dahil olan GES projesine de değinen Seçer, “Elektrikli otobüsler bizim vizyonumuza uygun. Biz projeksiyon olarak bunun yanında yine EBRD’den sağladığımız kredi ile bugün toplamda 53 araç devreye girecekti. Projenin 15 milyon Euro‘su kredi, 7 milyon Euro’su da hibe olarak sağlanacaktı. Ancak, Cumhurbaşkanlığı tarafından yatırım programına alınmadı” dedi. Seçer, Cumhurbaşkanlığı 2025 yılı yatırım programında yalnızca Mersin Büyükşehir’in değil; yurt dışı borçlanmalarına disiplin getirme adına hiçbir belediyenin programa alınmadığının tarafına iletildiğini aktararak, “Programa alınmamamızı anlayışla karşıladık. 6 buçuk yıldır Mersin’e hizmet ediyoruz; eleştirileri adab-ı muaşeret kuralları içerisinde yaptık ama teşekkür etmesini de biliriz. Aynı Cumhurbaşkanlığı 84 milyon Euro’luk Yeşilovacık’tan Yenice‘ye kadar olan kanalizasyon arıtma projelerimize katkı sunacak paranın yurtdışından borçlanmasına da izin verdi. Yetkililere buradan da teşekkür ediyorum” diye konuştu. “Mersin gelişmişlikte 25. sıradan, 13. sıraya yükseldi” Mersin Büyükşehir olarak ulaşımla ilgili ortaya koydukları vizyona değinerek konuşmasını sürdüren Seçer, “Mersin’in son 7-8 yıllık gelişme oranlarına bakın, gerçekten muhteşem yol alıyoruz. Bu hususta, Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin de ilçe belediyelerimizin de katkıları büyük. Asıl önemli olan ve bundan sonraki süreçte de Mersin’in daha hızlı bir şekilde kalkınmasına neden olacak olan; merkezden buraya yapılacak yatırımlar” ifadelerine yer verdi. Seçer, Çukurova Kalkınma Ajansı’nın toplantısında yapılan bir sunumda Mersin’in gelişmişlik oranlarına yer verildiğini belirterek, “2017-2025 yılları arasında Mersin gelişmişlikte 25. sıradan, 13. sıraya yükselmiş. Bu önemli bir gelişme ve burada herkesin emeği var. Herkese teşekkür ediyoruz. Biz ne kadar çok ulaşımı rahatlatırsak, kaliteli toplu taşıma araçlarını filomuza katar; daha sağlıklı, modern, çağdaş ve çevre dostu araçlarla donatırsak; bizim en büyük arzumuz ve çabamız olan metroyu ve hafif raylı sistemi devreye alabilirsek, sokaklarımız temiz olursa, yollarımız tertemiz ve kaliteli olursa, yeşil alanımız ve parkımız çok olursa; istihdam alanı yaratabilirsek, eğitim seviyesini yükseltebilirsek, kültürde ve sanatta adımlar atabilirsek, bir bakacaksınız ki ilk 5’e girmişiz. Bunlar hayal değil, çalışıyoruz oluyor. Daha güzel şeyler olmaya devam edecek” sözlerini kullandı. “Çocuklar ve gençler bizim geleceğimiz” Ulaşım başta olmak üzere öğrencilerin tüm ihtiyaçlarının Büyükşehir tarafından düşünülerek hassasiyetle projelendirildiğini vurgulayan Seçer, “Çocuklar ve gençler geleceğimiz. Her türlü yatırımı onlar için yapacağız” dedi. Seçer, her yatırımın bir Master Planı çerçevesi dâhilinde hayata geçtiğinin altını çizerek, “Yaptığımız yollar, açtığımız yeni caddeler, köprülü kavşaklar… Bunların hepsi bir plan çerçevesinde oluyor. 5 yılda bir Ulaşım Master Planını yapıyoruz. Bu yıl, bir önceki Master Plan’dan farklı bir şey yaptık. Nüfusu 100 binin üzerinde olan Erdemli, Tarsus, Silifke gibi periferideki ilçelerde de Ulaşım Master Planı’nı yaptık” diye konuştu. “An itibariyle ne Maliye ile ne de SGK ile problem olmuş bir borcumuz yok” Metro Projesi’nin temelini attıklarını ve harcamaların bir miktarını Büyükşehir’in öz kaynaklarından kullandıktan sonra Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın yurtdışı kredi kullanım izni engeline takıldıklarını söyleyen Seçer, “Hazine ve Maliye Bakanlığı, geçtiğimiz yıl belediyelerin daha kontrollü ve bilinçli borçlanmalarını sağlama adına yurt dışı kredi kullanım iznini belirli bir prensipler çerçevesini oturttu. ‘Yurt dışı kredi kullanım izni isteyen belediyelerin kamuya borcu olmayacak’ dedi. Bir ara basında; ‘SGK ve Maliye borcu’ olarak çok konuşulmuştu. Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin an itibari ile ne Maliye ne SGK ne de diğer kamu kurumlarıyla problem olmuş bir borcu yok. Zaten son aldığımız 84 milyon Euro’luk izin de o tablonun ve durumun ürünüdür” dedi. “Mersin emin ellerde” Metro Projesi’ni revize ettiklerini ve bakanlığın yurtdışı kredi kullanım izni şartlarını sağlamak adına maliyet azaltımına gittiklerini sözlerine ekleyen Seçer, “2026 yılında metroyu zorlayacağız. Metroda bir revizyon yaptık. Yeraltı metrosu ve 3 tramvay projemiz var. Tarsus tramvayı, üniversite fuar alanı tramvayı ve eski otogardan MEŞOT’a kadar gidecek olan tramvay. Toplamda 3 tramvay, 1 metro projesi belediyemiz tarafından tamamlandı. Sadece Tarsus Tramvayı, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü’nde son aşamada” ifadelerini kullandı. Metro gibi projelerin büyük projeler olduğunu ve kentin zaman kaydettiğini kaydeden Seçer, “Belediye başkanlığını; suya sabuna dokunmadan, çevreyi temiz tutup, yollarınızı düzgün yapıp, otobüsler alıp, vatandaşa dokunup, güzel dil kullanıp, sosyal projeler yapıp, yemek-çorba dağıtıp, kültürel-sanatsal faaliyetler ve tarımsal destekler yaparak da yaparsınız. Her girdiğiniz seçimi de kazanırsınız. Zaten onları yapıyoruz ve yüzde 60 oy aldık ama biz oy derdinde de değiliz. Evelallah yüzde 70 de 75 de alırız. İşimizi yapıyoruz. Elimizi taşın altına koyuyoruz. Bunlar küçük projeler değil” diye belirtti. Seçer, Büyükşehir’in ulaşım ve yol yapım hizmetlerine ayırdığı bütçelerin bilgisini paylaşarak, bu kalemlerin toplam bütçedeki payının yüzde 40’ları bulduğunu belirtti. Seçer, “Bunlar büyük bütçeler ama biz hesabımızı biliyoruz. Mersin emin ellerde, mali disiplinimiz de yerinde. Hepsini yaparız. Siz, bizi desteklemeye devam edin” dedi. “Size, 2029’a kadar 4 katlı kavşak, 1 tüp geçit sözü veriyorum” 6 Şubat depremlerinin ardından Mersin nüfusunun; doğal olarak da trafiğinin de arttığını ifade eden Seçer, Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak olan kavşak projelerini anlattı. Hal Katlı Kavşağı, Kuyuluk Katlı Kavşağı, Saya Katlı Kavşağı, 2. Çevre Yolu ile Beşyol arasına yapılacak tüp geçitten, Mersinli Ahmet ile 2. Çevre Yolu’nun kesiştiği noktada da yapılacak katlı kavşaktan da bahseden Seçer, “Size, 2029’a kadar 4 katlı kavşak, 1 tüp geçit sözü veriyorum. 2027’de de Müftü Deresi Viyadüğü’nün temelini atacağız. 4. Çevre Yolu’nu da 25 metrelik bulvarla yeni yapılan Şehir Hastanesi’ne bağlayacağız. Viyadük de Mersin’de bir ilk. Bugüne kadar yapılmadı. Ulaştırma Bakanlığı bizi görmüyor. Onlar da yapabilir. Bütçemizi zorlayıp biz yapacağız ama bir bakarsınız Ulaştırma Bakanlığı ‘Bu viyadüğü biz yapalım.’ der” ifadelerine yer verdi. “Herkes Mersin gibi bir kentte yaşamak istiyor” Akbelen Katlı Kavşağı’nın Mersin için kritik öneme sahip olduğunu dile getiren Seçer, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na seslenerek, projenin bir an önce neticelendirilmesinin Mersin trafiğine büyük katkı sunacağını kaydetti. 18 elektrikli otobüsün ‘Kentin Yeni Enerjisi’ mottosuyla Mersin’e renk katacağını söyleyen Seçer, “Herkes böyle seküler, çağdaş, kalkınan, barışı ve kardeşliği konuşan, refah içinde, sanatın olduğu bir kentte yaşamak istiyor. Herkesin çocuğu okula gidebilsin, bir yuvası olsun. Türkiyemiz daha iyi noktalara gelsin diye gayret ediyoruz. Tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum” diye konuştu. Konuşmasının sonunda AB Delegasyonu’na seslenen Seçer, “Kısa süre sonra bir başka projenin tanıtımında yine beraber olmak istiyoruz. Siz bize iş getirin, beraber çalışalım” dedi. Wyganowski: “Bu otobüsler karbon salınımında yıllık yüzde 5’lik düşüş sağlıyor” AB Türkiye Delegasyonu İş Birliği Bölüm Başkanı Maria Luisa Wyganowski, katılımcıları Türkçe cümlelerle selamladı. Wyganowski, elektrikli otobüslerin yeşil bir gelecek için önemli bir adım olduğunu vurguladı. Projenin gerçekleşmesinin, kurumların ortak vizyonu ve paylaşımının göstergesi olduğunu söyleyen Wyganowski, elektrikli otobüslerin dünya için önemine değinerek, “Bu otobüsler çok önemli çünkü yıllık 1500 tona yakın egzos emisyonunu azaltıyor ve bu da karbon salınımında yaklaşık yüzde 5’lik bir düşüş demek. Sessiz çalışıyorlar ve kentsel hava kalitesini iyileştiriyorlar” dedi. “Başkan Seçer sayesinde Mersin, ulaşımda sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyuyor” Elektrikli otobüslerin tüm bu özellikleri ile insanların yaşam kalitesini iyileştirdiğini sözlerine ekleyen Wyganowski, projenin Avrupa Yeşil Mutabakatı ve AB Sürdürülebilir Akıllı Hareketlilik Stratejisinin öngördüğü yeşil, dijital ve dayanıklı bir ulaşım sisteminin örneğini teşkil ettiğini söyledi. Wyganowski, “Mersin, depremden sonra daha güvenilir ve etkin bir ulaşım planını öngördü. Bu da bunun bir örneği. Sayın Vahap Seçer, Mersin sizin liderliğiniz sayesinde ulaşımda sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyuyor. Sizin bu yaptığınız sadece Mersin için değil, tüm Türkiye’deki belediye başkanları ve diğer şehirler için de bir örnek teşkil ediyor. Bugün yalnızca bir hizmete alım değil aynı zamanda daha temiz bir kentsel geleceğin de başlangıcı” diyerek, emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti. Arpacıoğlu: “Vahap Bey ve ekibi her zamanki gibi yine ilkleri başardı” Karsan Ticari Satış Genel Müdür Yardımcısı Muzaffer Arpacıoğlu, “Bugün burada Vahap Başkan ve ekibinin Mersin’i daha modern, daha yaşanabilir, daha sürdürülebilir ve çevreci yapma yönündeki vizyonuyla; Karsan’ın mobiliteli teknolojilerinde bir adım önde olma vizyonunun sinerjisinden doğan 12 metre, yüzde 100 elektrikli, e-ATA serisi otobüsleri teslim etmenin gururunu yaşıyoruz” dedi. Konuşmaların ardından, sahnede temsili araç anahtarı teslimi yapıldı ve Karsan yönetimi tarafından Başkan Seçer’e temsili otobüs maketi ve Karsan yazılı temsili bir otobüs anahtarı hediye edildi. Törende ayrıca protokol üyeleri tarafından da şoförlere temsili olarak anahtar teslimi yapıldı. Başkan Seçer ayrıca yeni hizmete alınan elektrikli otobüslerin şoför koltuğuna geçti ve deneme yaptı. Tören öncesinde ise hizmete alımı yapılan 18 elektrikli otobüs ile şehir turu yapıldı ve filoya yeni kazandırılan otobüsler Mersinlilere tanıtıldı. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

Mersin Büyükşehir’den 6 Farklı Kalemde 85 Milyon TL'lik Tarımsal Destek Haber

Mersin Büyükşehir’den 6 Farklı Kalemde 85 Milyon TL'lik Tarımsal Destek

Çalışan üreticilerin her zaman yanlarında olacaklarını ifade eden Başkan Seçer, Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak kırsal kalkınmanın sağlanabilmesi adına birçok projeye imza attıklarını belirtti. Seçer, özellikle küçük çaplı üreticilerin ve kadınların desteklenmesi konusunda hassas olduklarına dikkat çekerek, destek sağlarken kadınlara pozitif ayrımcılık yaptıklarını aktardı. Ülkenin zor bir süreçten geçtiğini dile getiren Seçer, tutuklu belediye başkanları konusuna tepki verirken; “Umut ediyorum arkadaşlarım da en kısa sürede cezaevinden çıkarlar ve görevlerinin başına gelirler” diye belirtti. Kimsenin suçluluğu ispatlanmadan cezaevinde tutsak edilmesinin doğru olmadığını söyleyen Seçer, iddianamelere ilişkin; “Bizim istediğimiz; tarafsız ve bağımsız mahkemelerde adil yargılama yapılması” dedi. “CHP’li belediye başkanlarının şu anda görev yapması tüm tarihlerin en zor dönemi” diyen Seçer, tutuklu başkanlara destek vererek “Onlar halkın gönlüne girmiş isimler. Bırakın, halkımıza hizmet edelim” çağrısında bulundu. Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkan Vekili ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘Destek Büyükşehir’den Üretim Çiftçiden’ sloganı ile düzenlenen, ‘Küçükbaş Hayvan, Yem, Nergis Soğanı, Mısır Flake, Sıvı Gübre ve Güneş Paneli Dağıtım Töreni’ne katıldı. Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından; Akdeniz, Toroslar, Yenişehir, Mezitli, Tarsus ve Çamlıyayla ilçeleri kapsamında Eski Mezitli Mahalle Muhtarlığı önünde düzenlenen törende üretimin kalbini attıran 1427 üretici ve yetiştirici, Büyükşehir’in sağlamış olduğu tarımsal desteklerden faydalandı. Başkan Seçer: “Çalışan, üreten, alın terinin değerini bilen insandan zarar gelmez” Üreten, alın terinin değerini bilen ve çalışan insanlardan topluma zarar gelmeyeceğini belirterek konuşmasına başlayan Başkan Seçer, “Üretime destek, alın teri dökmek, helalinden kazanmak, çoluğunun çocuğunun nafakasını götürmek; bundan daha hayırlısı var mı? Çalışan, üreten, alın terinin değerini bilen insandan zarar gelmez. Kötülük düşünecek vakti olmaz. İşinde, gücünde, ekmeğinde, rızkında olur. Bu nedenle çalışanı önemsiyoruz” dedi. “Lafla, sözle, hamasetle milliyetçilik olmaz” Düzenlenen tören hakkında katılımcılara bilgi vererek konuşmasını sürdüren Seçer, ‘Hadi Gel Köyümüze Destek Verelim’ projesinin 6. yılına girdiğini belirterek, proje sayesinde şimdiye kadar 9 bin küçükbaş hayvanın yetiştiricilere verildiğini söyledi. Kendisinin de hem eğitimini alarak hem de ailesinden öğrendikleri ile tarımı ve hayvancılığı bildiğini aktaran Seçer, “Projeden faydalanan her bir üretici 25 küçükbaş hayvan alacak, yemini de veriyoruz, aşısını da Veteriner Hekimler Odası ücretsiz yapıyor. Veteriner hekimler bizden bedel almıyor. Bu damızlık hayvanların bulunması, bir araya getirilmesi ve belli bir süre bakımını ise Damızlık Koyun, Keçi Üreticileri Birliği yapıyor. Bu projede onların da emeği var ve karşılığında bir kazançları yok. Birlik, beraberlik dediğimiz budur. Ülkede bunu yaratmak için öncelikle yönettiğiniz toplumlarda hüsniyet sahibi insanları yönetici yapacaksınız. Toplumu sevecek. Lafla, sözle, hamasetle milliyetçilik olmaz. Hepimiz bu ülkeyi seviyoruz, Atatürk’ün yolundan gidiyoruz” diye konuştu. “Yeter ki onlar üretsin, yeter ki tarıma, ekonomiye destek versinler” Üreticiler için her alanda destek sağladıklarını dile getiren Seçer, Büyükşehir olarak alet ekipmandan makine desteğine, arıcılıktan balıkçılığa kadar her alanda çiftçinin yanında olduklarını kaydetti. Seçer, “Bizim destek kalemimiz çok; alet, ekipman, makine… Balıkçıya, arıcıya, hayvancıya, çiçek üreticisine, domates üreticisine… Her kaleme desteğimiz var. Yeter ki onlar üretsin, yeter ki tarıma, ekonomiye destek versinler” sözlerine yer verdi. “Paranın, kaynağın çarçur edilmemesi işte böyle sağlanır” Dağıtımı yapılan desteklerin toplam maliyetinin 85 milyon 687 bin TL olduğunu ancak Mersin Büyükşehir’in kasasından 47 milyon 587 bin TL çıktığına dikkat çeken Seçer, aradaki 37 milyon 500 bin TL’nin ise önceki yıllarda dağıtımı yapılan küçükbaş hayvanların yavrularının toplanması ile sağlandığını söyledi. 6. yılına giren projede şimdiye kadar 300 üreticiye toplam 7 bin 500 tane küçükbaş hayvan dağıtımı yapıldığının bilgisini paylaşan Seçer, “Bu yılla birlikte üretici sayımız 360 olacak ve bugün dağıtacağımız 1500 hayvanla birlikte 9 bin küçükbaş hayvan dağıtmış olacağız. Bu 1500 hayvan artık önceki yıllarda dağıtım yaptığımız üreticilerimizden geliyor ve biz onu yeni üreticilere veriyoruz. Yeni üretim çiftlikleri kuruyoruz. ‘Sonuç alıcı proje’ dediğin budur. Paranın, kaynağın çarçur edilmemesi işte böyle sağlanır, ülkeler böyle büyüyor” ifadelerini kullandı. “Küçükbaş hayvan desteği verdiğimiz 360 üreticiden 198’i kadın” Destek verilenlerin 198’inin kadın olduğunun altını çizen Seçer, kadınların hem üretimde yer aldıklarını hem de hayatın birçok alanında farklı görevler üstlendiklerine dikkat çekerek, “Kadın taşı tutuyor, suyunu çıkarıyor. ‘Ben çalışmak istiyorum. Evde oturmak istemiyorum. Çalışacağım, hayvancılık yapacağım, nergis soğanı alacağım, fidan dikeceğim, üretim yapacağım, üzüm yetiştireceğim, bir şey yapacağım’ diyor. Kadın istiyor, devletin görevi ise bunu görmek, ona yardımcı olmak” diyerek, Büyükşehir olarak üreticilerin talep ettikleri her noktada yanlarında olmak için öncü görevi gördüklerini söyledi. Konar-göçer Yörükler için verdikleri ‘Güneş Paneli Desteği’nden de bahseden Seçer, yüzde 50 hibeli verdikleri desteğin yılsonuna kadar 400 adet olacağını söyledi. Seçer, üretici için her alanda yapılan tarımsal destekleri bir bir saydı Zirai dondan zarar gören üreticileri de unutmadıklarını ve onlar için de ‘Sıvı Gübre Desteği’ verdiklerini söyleyen Seçer, zarar gören 6 bin 500 üreticiye 390 bin litre sıvı gübre dağıtılacağını belirtti. Destek verdikleri üreticileri Mersin İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile yaptıkları tespitlerle belirlediklerini söyleyen Seçer, “20-25 kamyon sıvı gübre dağıtıyoruz. Onlar da neyden zarar görmüşlerse ona kullanacaklar. Bu desteğin bedelinin tamamını biz ödüyoruz” dedi. Büyükbaş hayvan üreticilerine sağladıkları ‘Yem Desteği’ne değinen Seçer, Mersin genelinde, Mersin Süt Üretici Birliği, Mersin Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği ve MENKO Birlik üyelerine yüzde 50 hibe ile yem verdiklerini söyledi. Mezitli ve Yenişehir ilçelerinde üretim yapan 33 üreticiye toplamda 25 bin 600 kilogram yem vereceklerini söyleyen Seçer, Mersin genelinde 3 milyon 864 bin 400 kilogram destek verileceğini açıkladı. ‘Nergis Soğanı Desteği’nden en çok faydalanan ilçenin Mezitli olduğunu söyleyen Seçer, Mersin geneli toplamda 90 bin adet dağıtılacak olan nergis soğanının 45 bin adetinin Mezitli’deki 30 üreticiye verileceğini duyurdu. “Çocuklara bilinçli tarım eğitim vereceğiz” Tarımın toplumun her kesimince bilinçli olarak yapılması için de çalışmalar yürüttüklerini aktara Seçer, Halkkent’te kurulacak olan ‘Tarımsal İnovasyon Merkezi’ hakkında katılımcılara bilgi verdi. Tarımsal İnovasyon merkezi’nin sadece çiftçilere yönelik değil, toplumun tüm kesimlerine açık olacağını aktaran Seçer, “Bu merkezde bir üretim binamız olacak; çocuklar için tarım alanları, açık üretim alanı, hidroponik tarım alanı ve yine çocukların, öğrencilerin ya da çiftçilerin tarım eğitimi alacağı merkezler olacak. Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığımızın binasını da oraya yapacağız. Tarımı orada üreteceğiz, çocuklara bilinç vereceğiz” dedi. Sulama kooperatifi başkanlarına seslenen Seçer, ‘Güneş Enerji Santrali Desteği’ne başladıklarını ve bu desteğin yüzde 50 hibeli yapıldığını söyledi. Seçer, “GES projesi yapın ya da proje birimimiz yapsın, güneş enerji santrali kurun, yüzde 50’si bizden. 10 milyon harcayan 5’i bizden, 20 milyon harcayın 10’u bizden. Yeter ki projeyi onaylatın. Şu ana kadar 4 kooperatif alma hakkı kazandı, onlar sistemlerini kuruyor. Bu önemli bir proje. Hem siz kazanın hem de Türkiye ve üretim kazansın. Biz de sizlere destek vermenin onurunu yaşayalım” dedi. Ayrıca balıkçılar için söz verdikleri Modern Balık Ve Su Ürünleri Hali’ni 2026 programına aldıklarını söyleyen Seçer, projenin Karaduvar’da hayata geçeceğini kaydetti. “Kadınlar çalışmak istiyor. Biz de desteklerimizi artırarak devam edeceğiz” Mersin Büyükşehir olarak üretici kadınları çok önemsediklerinin altını çizen Seçer, ilk olarak Çaltıbozkır’da hayata geçirdikleri ‘Köyümüz Atölye Projesi’ni hatırlatarak, orada üreticilerin lavanta üretimi yaptıklarından ve verdikleri distilasyon makinesi desteği sayesinde de aromatik yağlar, sabunlar ve esanslar üretip, bunları ekonomik değere dönüştürdüklerinden söz etti. Toroslar İlçesi Hamzabeyli Mahallesi’nde de ‘Köyümüz Atölye Projesi’ kapsamında eski bir okulu restore ettiklerinden bahseden Seçer, orada da kan portakalı ile alakalı türev ürünler yapılacağını dile getirdi. Seçer, Mersin Büyükşehir olarak hedef kitlelerinin küçük aile işletmeleri ve üretici kadınlar olduğunu ifade ederek, “Özellikle ilçe ve büyükşehir belediyeleri olarak bu yönde çalışmaları önemsiyoruz, bunu da artırarak devam edeceğiz. Çalışmalarımızın toplumda bir karşılığının ve yararının olduğunu, ekonomiye ve istihdama katkı sunduğumuzu gördük. Kadınlar çalışmak istiyor” sözlerini kullandı. Seçer, Mezitli’nin her geçen gün gelişen bir ilçe olduğundan bahsederek, Mezitli Belediye Başkanı Ahmet Serkan Tuncer ile de uyum içerisinde çalıştıklarını kaydetti. Mezitli’nin çok daha güzel hizmetleri almaya devam edeceğini dile getiren Seçer, Mezitli’nin modern bir şehir haline geldiğinden söz etti. Kuyuluk Katlı Kavşağı hakkında bilgiler veren Seçer, “Şu anda Hal Katlı Kavşağı’na başladık. O bölgede trafik çok tıkanıyor, hem bu aksı hem de Güney-Kuzey aksını engelliyor. Kuyuluk Katlı Kavşağı 2026 programımızda. Gelecek yıl bu zamanlar okullar açıldığı zaman orası da açılmış olacak” diye konuştu. Seçer’den tepki; “Bırakın halkımıza hizmet edelim” Ülkenin zorlu bir süreçten geçtiğini ve Cumhuriyet Halk Partili (CHP) belediye başkanlarının görevlerini yürütmesinin her zamankinden daha güç hale geldiğini belirten Seçer, “3 büyükşehir belediye başkanımız; Batı komşumuz Muhittin Böcek, Doğu komşumuz Zeydan Karalar ve diğer tarafta İstanbul’da Ekrem İmamoğlu tutuklandı. Bunlar halkın gönlüne girmiş, milyonlarca oy almış belediye başkanları. Umut ediyorum arkadaşlarım en kısa sürede cezaevinden çıkarlar ve görevlerinin başına gelirler” ifadelerine yer verdi. Kimsenin suç işleme özgürlüğünün olmadığı gibi yine kimsenin de suçluluğu ispatlanmadan cezaevinde tutsak edilmesinin doğru olmadığını dile getiren Seçer, “Hiçbir devlette ve hiçbir demokratik toplumda böyle bir şey yok. ‘Yolsuzluk yaptı, şunu yaptı, bunu yaptı’ diyorsunuz. Mahkeme devam ediyor. Soruyorum; kendine güvenen bir belediye başkanı yurtdışına mı kaçar? Ama bırakın halkımıza hizmet edelim” sözlerini kullandı. Seçer, iddianamelere ilişkin konuşurken; “Adı üstünde iddianame, yani iddia ediyor. Orada da hukuk şöyle diyor; ‘Savcı iddia edecek, sanığın müvekkili avukat da savunacak, hakim de karar verecek.’ Bizim istediğimiz; tarafsız ve bağımsız mahkemelerde adil yargılama yapılması” dedi. “Vatandaşın sevgisi ve saygısı çalışma isteğimizi artırıyor” Mersin’de hiç kimsenin endişe etmemesi gerektiğini ve hizmetlerin devam edeceğini ifade eden Seçer, “Bu işler bizim moralimizi bozamaz. Vatandaşın sevgisi ve saygısı bizi duygulandırıyor, çalışma isteğimizi artırıyor. Her birinizi annemiz, abimiz, kardeşimiz gibi seviyoruz. Çünkü kalp kalbe karşıdır, aynı karşılığı sizden alıyoruz. Hiçbir şeyden çekinmiyoruz. Çalışmaya devam edeceğiz. En güzel hizmetleri size sunacağız” diye konuştu. Seçer sözlerine son verirken, tarımsal desteklerden faydalanan üreticilere desteklerin hayırlı olmasını ve ürünlerinin bereketli olmasını dileyerek, “Verdiğimiz destekler hem Mersinimize hem ülkemize ekonomik ve istihdam alanında katkı olsun. Her şey ülkemiz ve çocuklarımızın geleceği için olsun” sözlerini kullandı. Programda ayrıca tarımsal desteklerden faydalanan üreticiler, CHP Mersin Milletvekili Hasan Ufuk Çakır, Mezitli Belediye Başkanı Ahmet Serkan Tuncer, Mersin Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Mehmet Akdoğan, Mersin Süt Üreticileri Birliği Başkanı Kuzey Acarbaş, Mersin Veteriner Hekimler Odası Başkanı Bektaş Şenay ve Mersin Ziraat Odası Başkanı Musa Yılmaz’da birer konuşma gerçekleştirdi. Program, temsili dağıtım töreni ve toplu fotoğraf ile sona erdi. Kaynak: (KAHA) Kapsül Haber Ajansı

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.